سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسوه پیرانشهر به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شد

روستای پسوه پیرانشهر با اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی مرتبط با کتابخوانی به عنوان روستای برگزیده و دوستدار کتاب در جشنواره روستا‌ها و عشایر کشور معرفی شد.

موسی تسبیحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: روستای پسوه از توابع بخش لاجان این شهرستان دارای یک کتابخانه عمومی شهید مرتضی آوینی بوده که دارای بیش از ۱۲ هزار نسخه و ۴۵۰ نفر عضو ثابت است.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته ۲۵ برنامه فرهنگی توسط کتابدار و اعضای این کتابخانه عمومی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب با ارایه کتاب‌های تازه و عرضه آن برگزار شده است

تسبیحی اضافه کرد: بازدید از کتابخانه، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، نشست و جمع خوانی کتاب، کتاب گردانی در مناطق محروم و هدیه کتاب از دیگر برنامه‌های انجام شده طی این مدت است.

وی افزود: به بهانه حضور زائران اربعین، یک موکب ویژه کتاب‌های مرتبط با روز عاشورا و قیام امام حسین (ص) نیز برپا شد که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته بود.

تسبیحی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۲ استان کشور حضور داشتند، گفت: روستای پسوه به همراه روستای بالو ارومیه در بین ۱۲ روستای برگزیده کشور معرفی شدند.

جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست‌دار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی_اسلامی، امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی برگزار می‌شود.

برای شرکت در این جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در روستا معرفی شدند.

روستای پسوه جز روستا‌های پیرانشهر بوده که دارای بیش از چهار هزار نفر جمعیت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.