سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفو بین‌الملل خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شد

سازمان عفو بین‌الملل از کشور‌های اروپایی خواست که فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به طور کامل متوقف کنند.

عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در بحبوحه حملات به غزه و لبنان، خواستار «تحریم تسلیحاتی» این رژیم به دلیل «نقض شدید حقوق بشر» شد.

به گزارش الجزیره، «پاتریک ویکن» مشاور بخش کنترل تسلیحات سازمان عفو بین‌الملل گفت: «کشور‌ها نه تنها باید اسرائیل را تحریم تسلیحاتی کنند، بلکه باید به مشارکت در زنجیره‌های تأمین سیستم‌های تسلیحاتی که در نهایت به اسرائیل ختم می‌شود، پایان دهند».  

گفتنی است؛ از زمان آغاز جنگ غزه، کشور‌های اروپایی به اتفاق آراء حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و به این رژیم تسلیحات جنگی ارائه کردند. اما پرونده‌های حقوقی مهمی مانند اتهام نسل‌کشی به رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه مطرح شده، فشار بر دولت‌ها را افزایش داده است تا از همدستی در یک جنایت جنگی اجتناب کنند.  

کشور‌های اروپایی همچنین عضو معاهده تجارت تسلیحات هستند. این معاهده دولت‌ها را از انتقال دادن تسلیحاتی که ممکن است از آن برای حمله به غیرنظامیان استفاده شود، منع می‌کند.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی است و پس از آن آلمان است که در رتبه دوم قرار دارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.