سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی ۳۱۵ شاغل خارجی غیرمجاز و جایگزینی ۳۸ نیروی ایرانی به جای نیروی خارجی غیر مجاز در استان خبر داد.

خلیل احمد سلامی، با تاکید بر اهمیت بازرسی کار در راستای حفظ ایمنی کارگران و فعالان کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، چهار هزار و ۳۳۳ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف به صورت ادواری و موردی انجام شده که از این تعداد، هزار و ۵۹ مورد، کارگاه پر خطر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت، چهار هزار و ۱۸۴ ابلاغیه برای رفع نقص برای کارگاه‌های مورد بازررسی قرار گرفته صادر و ابلاغ شده است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری ۱۹ هزار و ۹۶۴ نفر ساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران، کارفرمایان در استان، خاطر نشان کرد: در شش ماه اول امسال و با توجه به اهمیت، ۲۳ جلسه کمیته بدوی سخت و زیان آور و دو نشست کمیته تحدید نظر سخت و زیان آور برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در شش ماه اول امسال، براساس آمار ثبت شده، تاکنون هفت حادثه در کارگاه‌های سطح استان به وقوع پیوسته که به نسبت آمار این مدت در سال گذشته، کاهش چشم گیری را شاهد هستیم.

سلامی تصریح کرد: در طی این مدت، پنج پروانه کار صادر ،۳۴پ روانه کار تمدید، ۹۹۸ بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی انجام، ۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز شناسایی و ۳۸ نیروی ایرانی به جای نیروی خارجی غیر مجاز جایگزین شده و ۳۸ گشت مشترک نیز برای شناسایی شاغلان خارجی غیر مجاز انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت، ۴۱۱ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، به منظور تأمین مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در گارگاه های مشمول و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، در کارگاه‌های استان راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی به صورت سر زده و همیشه در طول شبانه روز در حال گشت زنی و بازدید از واحدهای کارگری هستند تا ضمن ارائه آموزش‌ها، ارائه تذکرات، درصورت بروز تخلف، برخورد جدی و قانونی با متخلفین را انجام دهند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.