سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی از کشاورزان آذربایجان غربی

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی از کشاورزان استان خریداری شد.

جواد کرمی معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در بازدید از مراکز خرید محصولات کشاورزی و بررسی مشکلات سیب صنعتی در شهرستان نقده با اشاره به اینکه سیب صنعتی در استان نیاز به ساماندهی دارد افزود: دپو و جمع آوری و خرید سیب صنعتی در مسیر جاده‌های اصلی و قرار گرفتن در معرض دید عموم وجه خوبی نداشته و افرادی که اقدام به خرید می‌نمایند ضمن دریافت مجوز از مبادی ذیصلاح باید از قرار دادن دپو در معرض دید خودداری نمایند و سریعا جهت حصار کشی اقدام نمایند.

معاون بازرگانی و توسعه صنایع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجمعاون استاندار آذربایجان غربی را همراهی می کرد از خرید ۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خبر داد و افزود: طی ۲ سال اخیر ظرفیت واحد‌های پوره و کنسانتره را با یک درصد افزایش دادیم تا بتوانیم سیب صنعتی را جمع اوری و سازماندهی نماییم.

دمکری تعداد واحد‌های تولید پوره و کنسانتره را در سطح استان ۴۰ واحد دانست و تصریح کرد: برای خرید این محصول ۸۴ مجوز مراکز خرید صادر شده که ۴۰ مجوز از طریق سازمان تعاون روستایی و ۴۲ مجوز از طریق سازمان جهاد کشاورزی صادر و دو مجوز در حال سیر تکمیل می‌باشد.

شهرستان نقده با ۷ هزار هکتار باغ سیب هر سال حدود ۱۶۰ هزار تن سیب تولید می کند که حدود ۴۰ هزار به صورت تازه خوری و صنعتی مصرف و ما بقی در ۳۴ واحد سردخانه‌ ذخیره سازی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.