سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن سنگان خواف واگذار و خصوصی نمی‌شود

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: مسئله واگذاری این معدن که در فضای مجازی مطرح شده، درست نیست و این مزایده برای پیمانکار استخراج و فروش است.

از شب گذشته در برخی کانال‌های فضای مجازی خبری مبنی بر واگذاری معدن سنگ آهن سنگان خواف مطرح شده است؛ معدنی که جزو بزرگترین معادن سنگ آهن دنیاست. البته این واگذاری در گذشته دو بار قرار بود اتفاق بیفتد که با مخالفت و پیگیری‌های نمایندگان وقت و بزرگان منطقه لغو شد.

سنگ معدنی که سالانه میلیارد‌ها تومان به خزانه دولت پرداخت می‌کند و با نود درصد بهره وری اقتصادی در دوران تحریم یکی از موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی دولت به شمار می‌آید و سهم بزرگی در رفاه مردم منطقه دارد و در همین راستا نماینده سابق خواف و رشتخوار در نامه‌ای به وزیر صمت وقت؛ فاطمی امین به تفصیل به دلایل لزوم دولتی ماندن این بخش اشاره کرد.

رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ضمن تکذیب خصوصی سازی و واگذاری معدن گفت: در این مزایده اصلا مسئله خصوصی سازی و واگذاری مطرح نیست و این مزایده برای پیمانکار استخراج و فروش است.

وی افزود: دولت برابر ماده ۵ قانون رفع موانع تولید الزام کرده که تمام معادن از طریق فرآیند استخراج فروش، استخراج شوند، یعنی اینکه پیمانکار خودش استخراج کند و خودش هم بفروشد، در یک مدت زمان مشخصی و با نظارت خود دولت و اصلا بحث واگذاری معدن نیست. البته تصمیم نهایی در تهران گرفته می‌شود و پروانه به نام ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) باقی می‌ماند.

رسولیان خاطرنشان کرد: در همه معادن کشور به جز ۳ معدن این قانون اجرا شده که یکی از آنها معدن سنگان خواف است. نظارت در این فرآیند خیلی اهمیت دارد؛ هزار و دویست میلیارد تومان اسناد شرکت در مزایده است و رقم کل حدود ۲۰ هزار میلیارد است و فقط بنگاه‌های بزرگ در حوزه معدن می‌توانند ورود کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.