نادر نوروزی روز یکشنبه افزود: پس از نصب سرعت کاهها در کمربندی غربی و شرقی و همچنین تجهیزات و علایم ترافیکی در نیمه نخست امسال آمار کشتهها تقریبا به صفر رسیده است.
وی، اما تصریح کرد که در بقیه معابر سطح شهر کرمانشاه غیر از کمربندی شرقی و غربی متاسفانه طی ۶ ماه نخست امسال آمار فوتی ۶۴ و سوانح رانندگی ۲۷ مورد را نشان میدهد یعنی ضریب تصادفات منجر به فوت ۲/۳۷ به ازای هر خودرو است.
نوروزی اظهار کرد: بیشترین فوتی طی ۶ ماه اول سال جاری در بزرگراه شهید سلیمانی با سه تصادف و ۱۱ کشته بوده است و به ترتیب بلوار تعاون، بلوار شهید بهشتی و خیابان شهید بهشتی بیشترین سوانح رانندگی و فوتیها را به خود اختصاص داده است.
شهردار کرمانشاه اضافه کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و اصرار راننده به رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی و هم چنین ایمنی پایین خودروها علت اصلی سوانح بوده است که در این راستا باید از تجهیزات و علائم رانندگی استفاده کرد.
نوروزی با بیان اینکه ایمنی جادهها و کیفیت خودروها نقش مؤثری بر کاهش یا افزایش تصادفات دارد، افزود: در تصادفات فوتی و جرحی اگر خودرو خوب و باکیفیت باشد قطعاً آمار فوتیها و جرحیها کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه یک خطای کوچک همچون عدم توجه به جلو یا خواب آلودگی راننده، مجازاتش نباید مرگ باشد، گفت: اگر خودرویی از مسیر منحرف میشود باید بررسی کرد که نقش جاده و خودرو در کاهش خسارت این تصادف چه عواملی میتواند باشد.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد:پس از نصب سرعت کاهها و تجهیزات و علایم ترافیکی در کمربندیهای شرقی و غربی که ایمن سازی جاده را به همراه داشت متاسفانه آمار سوانح به سمت خیابانهای اصلی شهر بیشتر شده است.