سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هادی ۲۱۰ روستای سیستان و بلوچستان تکمیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از تکمیل اجرای طرح هادی ۲۱۰ روستای نیمه تمام این استان در سال‌های اخیر خبر داد.

منصور بیجار گفت: روستاها اهرم‌های قدرتمند توسعه و مراکز اصلی تولید و ثروت آفرینی هستند که می‌توان از طریق حمایت و پشتیبانی از کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری، شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر منطقه، تدوین برنامه ریزی راهبردی و توانمند سازی جامعه روستایی مسیر توسعه را تسهیل کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع سه هزار و ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان سه هزار و ۲۷۷ روستا درای طرح هادی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان مهمترین هدف اجرای طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در این طرح به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاها در تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی نقش کلیدی و مهمی دارند شناسایی ظرفیت‌های مختلف روستایی سیستان و بلوچستان به منظور توسعه منطقه‌ای در اولویت است.

بیجار خاطر نشان کرد: همچنین روستا به عنوان بخش اصیل نظام اجتماعی و جمعیتی خاستگاه فرهنگ و تمدن، کانون خودکفایی و مبدا چرخه اقتصاد مولد است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نواحی روستایی در سالهای گذشته جایگاه محوری و ویژه‌ای در سندهای توسعه ملی و منطقه ای یافته است.

وی تعداد آبادی های سیستان و بلوچستان را ۱۰ هزار و ۱۳۲ آبادی، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را سه هزار و ۴۴۲ روستا، تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار را سه هزار و ۷۶۰ روستا، تعداد دهیاران استان را ۲ هزار و ۷۴۹ دهیار، تعداد شوراهای اسلامی شهرها را ۲۹۲ نفر، تعداد شوراهای اسلامی روستاها را ۱۰ هزار و ۶۷۲ نفر و اجرای طرح های هادی روستایی را ۲۳ درصد عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.