سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از چهار هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از بازرسی از چهار هزار و ۳۳۳ کارگاه به صورت ادواری و موردی در سطح استان طی ۶ ماهه نخست اول امسال خبر داد.

خلیل احمد سلامی  با تاکید بر اهمیت بازرسی کار در راستای حفظ ایمنی کارگران، فعالان کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، چهار هزار و ۳۳۳ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف به صورت ادواری و موردی انجام شده که از این تعداد یک‌هزار و ۵۹ مورد کارگاه پر خطر بوده است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۸۴ ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه‌های مورد بازررسی قرار گرفته صادر و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری ۱۹ هزار و ۹۶۴ نفر ساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران، کارفرمایان در استان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سالجاری و با توجه به اهمیت، ۲۳ جلسه کمیته بدوی سخت و زیان آور و ۲ نشست کمیته تجدید نظر سخت و زیان آور برگزار شده است.

براساس آمار ثبت شده تا کنون هفت حادثه در کارگاه های سطح سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته که به نسبت آمار این مدت در سال گذشته، کاهش چشم گیری را شاهد هستیم

سلامی تصریح کرد: طی این مدت، پنج پروانه کار صادر، ۳۴ پروانه کار تمدید، ۹۹۸ بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی انجام، ۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز شناسایی و ۳۸ نیروی ایرانی به جای نیروی خارجی غیر مجاز جایگزین شده و ۳۸ گشت مشترک نیز برای شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز انجام شده است.

وی اظهار کرد: ۴۱۱ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، به منظور تامین مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در گارگاه‌های مشمول و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، در کارگاه.های استان راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی به صورت سر زده و همیشه در طول شبانه روز در حال گشت زنی و بازدید از واحدهای کارگری هستند تا ضمن ارائه آموزش‌ها، ارائه تذکرات و درصورت بروز تخلف برخورد جدی و قانونی با متخلفان را انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.