سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۰۹ هزار خدمت دامپزشکی به دامداران سیستان و بلوچستان ارائه شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در قالب برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی بیش از ۷۰۹ هزار خدمت رایگان به دامداران مناطق محروم این استان ارائه شد.

غلامرضا سرگزی اظهار کرد: رسالت خطیر سازمان دامپزشکی کشور به منظور تامین بهداشت دام کشور و فرآورده‌های مربوط به آن و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی است که با جلوگیری از وقوع، شیوع و بروز بیماری‌ها یا تلفات ناخواسته در دام‌ها و حیوانات در محیط‌های مختلف زیستی معنی می‌شود.

وی افزود: دامپزشکی با ارائه و توسعه بهترین، علمی‌ترین و عملی‌ترین حوزه روش‌های پیشگیری شامل واکسیناسیون و اقدامات مراقبتی، درمان، کنترل و یا ریشه کنی بیماری‌های دامی و حیوانی مسوولیت خطیر خویش را محقق می‌سازد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات مانند تب مالت، سل، تب کریمه کنگو و همینطور هاری که یکی از مرگبارترین بیماری‌های دامی و انسانی بوده از طریق واکسیناسیون و معاینات دام‌ها، تشخیص و درمان بیماری‌های دامی و کمک به حفظ سرمایه دامداران نیز از دیگر وظایف و فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور است.

با برگزاری اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران مناطق محروم سیستان و بلوچستان، بیش از ۷۰۹ هزار خدمت رایگان دامپزشکی ارائه شد

وی به خشکسالی ها اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور به منظور حمایت از سرمایه دامی دامداران بویژه در مناطق محروم نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند از جمله اینکه روستاهای دور دست، محروم را شناسایی کرده‌ایم و با برگزاری اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران مناطق محروم سیستان و بلوچستان، بیش از ۷۰۹ هزار خدمت رایگان دامپزشکی ارائه شده است.

سرگزی بیان کرد: در این راستا اردوی جهادی دامپزشکی در ۹۹۷ واحد روستایی و عشایری طرح اجرا شد که بیش از ۱۲۵ هزار راس دام نیز زیر پوشش ارائه خدمات قرار گرفت که به نوعی حدود ۱۷ درصد جمعیت دامی استان را شامل می‌شود که در خصوص مبارزه با بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، طاعون و بروسلوز اقدامات انجام شد که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا نیز ۹۹۷ روستا نیز پوشش برنامه‌ها قرار گرفت که با برگزاری ۵۷۴ کلاس آموزشی، ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر از دامداران در برنامه‌های آموزشی شرکت کردند که در این خصوص که طبق برنامه اردوهای جهادی انجام شده است.

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.