سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قایق داران دریاچه شهیون دزفول ملزم به رعایت قوانین محیط زیست هستند

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط محیط زیست در تمام سطوح گفت: قایق‌داران دریاچه شهیون به رعایت این ضوابط ملزم شدند.

مسعود نوری‌پور روز یکشنبه در نشست توجیهی قوانین و ضوابط محیط زیستی که با قایق‌داران و نمایندگان جامعه صیادی روستای پامنار در پاسگاه محیط بانی قلعه شاداب برگزار شد قوانین و شیوه‌نامه‌های صید مجاز ماهی و چگونگی حضور و بهره‌برداری صیادان در فصل صید آبزیان دریاچه را تشریح کرد.

او بر ضرورت همکاری قایق‌داران با محیط زیست تاکید کرد و افزود: رعایت کامل ضوابط و شیوه‌نامه‌ها، جلوگیری از هرگونه تخریب، آلودگی و آسیب به جمعیت آبزیان بومی منطقه ضروری است که باید موردتوجه قایق‌داران و صیادان قرار گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهارکرد: استفاده از وسایل نامتعارف، غیرمجاز و آسیب‌رسان برای صید ممنوع است و باید از وسایل و طعمه‌های مجاز برای صید ماهی استفاده شود.

در این نشست که با حضور مسئول منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب، قایق‌داران و نمایندگان صیادان منطقه گردشگری دریاچه شهیون برگزار شد راهنمایی‌ها و تذکرهای لازم به صیادان وقایق‌داران ارایه شد.

دریاچه شهیون که نام دیگر آن دریاچه سد دز است، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران و از جاهای دیدنی دزفول محسوب می‌شود که در شمال غربی دزفول و در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک و پشت دو کوه شاداب و تنگوان، کنار روستای پامنار قرار دارد و باعث زیبایی منطقه شهیون شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.