سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش گرامیداشت شهدای مقاومت در مزارشریف برگزار شد

همایش گرامی داشت از شهدای مقاومت تحت عنوان شهید یحیی سنوار، سید الشهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله و همدلی با ملت مظلوم فلسطین و لبنان در شهر مزارشریف برگزار گردید.

همایش گرامی داشت از شهدای مقاومت تحت عنوان "شهید یحیی سنوار، سید الشهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله و همدلی با ملت مظلوم فلسطین و لبنان" با حضور علما، اساتید دانشگاه و مکتب، شاعران و فرهنگیان در شهر مزارشریف برگزار گردید.

سید سکندر حسینی بامداد، مسوول کتابخانه فردوسی و شاعر افغانستانی در این همایش بر محکومیت جنایات وحشیانه اسراییل و اتحاد مسلمین تاکید نمود و آگاهی در مورد سیره شهدا را برای جوانان سفارش کرد.

وی افزود: «سید الشهدا مقاومت چهره شناخته شده و محبوب جهانی بود اما شهید سنوار پس از 7 اکتبر 2023 میلادی که با عملیات طوفان الاقصی نقشه های رژیم اسراییل نابود کرد و نگذاشت ملت فلسطین فراموش شود، مشهور شد و جهان کفر در پی بد نامی و ترور این شخصیت بودند».

بامداد تصریح نمود که ویدیو و تصاویر آخرین لحظات زندگی شهید سنوار از سوی رژیم کودکش صهیونی به عنوان دستآورد بزرگ و شگرف استخبارات نشر شد اما عکس آن جواب داده و جهان دید که شهید سنوار، رهبر جنبش اسلامی حماس نه در زیر زمین، نه در پناهگاه، نه در خارج از نوار غزه و نه در پشت سپر انسانی بلکه در صحنه نبرد علیه اشغالگران مبارزه می کرده است.

وی افزود که شهید سنوار در سطح جهان به نماد مبارزه تا آخرین لحظه عمر علیه ظلم و بی عدالت تبدیل شده و باید روند حمایت از ملت مظلوم فلسطین بیشتر از قبل گسترش پیدا کند.

از سویی هم، سخنرانان این همایش بر وحدت مسلمین تاکید نمودند و راه پیروزی فلسطین را حمایت یکپارچه جهان اسلام از این کشور دانستند.

در همین حال، اشتراک کنندگان این همایش از شخصیت شهید یحیی سنوار و سید الشهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله تمجید نموده و می گویند: با ترور رهبران مقاومت علیه ظلم و استبداد استکبار جهانی به خصوص اسراییل روند عدالت خواهی، مبارزه علیه اشغال و حق خواهی نه تنها تضعیف نمی شود بلکه نیرو و روحیه می گیرد.

گفتنی است که این همایش از سوی کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار گردیده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.