سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد تراز تجاری کشور با بازنگری در قوانین و ممنوعیت‌های تنظیم بازار

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: شبانه قوانین و ممنوعیت‌هایی برای تنظیم بازار داخل ایجاد می‌شود که زمینه‌ساز کاهش تجارت است‌

دهقان دهنوی رییس سازمان توسعه تجارت در برنامه میز اقتصاد گفت:  لوح تقدیر و تندیس بهانه ای برای تقدیر از صادر کنندگان  است. درخصوص مشوق‌های صادر کنندگان نمونه در حال بحث هستیم. برای هر سه گروه صادر کنندگان یک سری مزیت هایی باید در نظر گرفت. 

وی ادامه داد: در تدوین شاخص ها و امتیازات باید بعضی از حوزه ها را برجسته تر کنیم. اگر صادرکننده ای بتواند به ده الی بیست کشور صادرات انجام دهد شایسته تقدیر است. ما تسلط زیادی روی کالاهایی داریم که ارزش افزوده کمی دارند و اگر صادر کننده ای کالایی با ارزش افزوده بالا صادر کرد شایسته تقدیر است و ما باید شاخص های تخصصی و ویژه آنها را تشخیص دهیم. 

 در  ادامه این برنامه  لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات گفت: در دهه هشتاد موضوع صادرکننده نمونه کلید خورد در آن سال ها شرایط یک مقدار با شرایط امروز متفاوت بود و مسیر سبزی را برای صادرکنندگان در نظر می‌گرفتند و در کار های اجرایی مشکلات آنها زودتر برطرف می‌شد و تخفیفاتی به آنها در نظر می گرفتند.

او بیان کرد: ما باید مسیر های سبز را در گمرک برای این افراد ایجاد کنیم و همانطور که اشاره شد این موضوع قدردانی معنوی است و این  مسئله می‌تواند به کارآمدی و افزایش صادرات کمک کند. 

لاهوتی در پاسخ به این سوال که چرا صادرکنندگان از وضعیت موجود ناراضی هستند گفت: شبانه قوانین و ممنوعیت هایی برای تنظیم بازار داخل ایجاد می‌شود. ما در سال گذشته تراز تجاری کشورمان بسیار منفی بود و اگر این روش ها بازنگری نشوند و روند صادرات کاهشی واردات بیشتر شود عملا آن موضوعات کلان کشور که با صادرات بیشتر بتوانیم پیشرفت کنیم محقق نخواهد شد.

برچسب ها: صنعت ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.