سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۰ درصدی تولید تخم‌مرغ نسبت به نیمه نخست سال

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آمار تولید تخم‌مرغ با شروع فصل سرما نسبت به نیمه نخست سال ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان است که با نرخ منطقی ۳ تا ۴ هزارتومان اختلاف دارد.

به گفته او، علی رغم آنکه پیشنهاد اتحادیه برای قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ ۶۴ هزارتومان بود، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کاشانی ادامه داد: بنابر آمار در شهریورماه ۱۱۲ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شد که پیش بینی می شود در مهرماه به ۱۱۵ تا ۱۱۶ هزارتن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تولید تخم مرغ نسبت به نیمه نخست سال ۱۰ درصد رشد خواهد داشت، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۶۰ تا یک میلیون و ۳۷۰ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه امکان صادرات ۱۰ تا ۱۲ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۵ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال به ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزارتن برسد.

کاشانی با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: طبق روال همه ساله از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه پیک مصرف تخم مرغ است که بدلیل روند مطلوب تولید، مشکلی در عرضه نداریم.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن مصرف ماهانه تخم مرغ را ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، ۲ هزارتن ذخیره تخم مرغ داریم‌.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.