سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف بیش از ۷۸ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های مازندران

بیش از ۷۸ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست امسال رفع تصرف شد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۵۷ پرونده رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌های این استان در نیمه نخست امسال با اجرای حکم رفع تصرف مختومه شد، گفت: مجموع مساحت زمین‌های رفع تصرف شده از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست امسال ۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع (۷.۸ هکتار) است.

او افزود: بیشترین تعداد پرونده‌های رفع تصرف که به اجرای حکم رسید در این بازه زمانی مربوط به اداره منابع آب نور و رویان بود که ۱۲ پرونده به رفع تصرف ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌ها منجر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت:در نیمه نخست امسال ۱۱ پرونده در اداره منابع آب «نوشهر و چالوس» با ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع رفع تصرف، ۱۱ پرونده در اداره منابع آب «ساری و میاندورود» با ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع آزادسازی و هفت پرونده نیز در اداره منابع آب «بابل و بابلسر» با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به سرانجام رسید.

داوودیان افزود: در حال حاضر ۱۳۴ پرونده تصرف بستر رودخانه و زمین‌های تحت مالکیت شرکت و مجاری آبی توسط واحد حقوقی این شرکت در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد رفع تصرف این عرصه‌ها نیز باشیم.

او گفت: شرکت آب منطقه‌ای مازندران بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به استناد تبصره ۴ ماده ۲ این قانون با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد تخلف، پس از ابلاغ اخطاریه قانونی توسط کارشناسان مدیریت منابع آب شهرستان‌ها به متخلفان و با پیگیری‌های به عمل آمده، محدوده تصرف شده رفع تصرف می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده، افزود: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

 داوودیان گفت: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به تلفن گویای ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۹۱۰۰ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

مازندران ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر دارد که دست‌کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.