سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تشکیل کمیته امنیت سایبری در دستگاه‌های اجرایی مازندران

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات مازندران در نشست کارگروه سایبری و الکترونیک پدافند غیرعامل استان بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش زیرساخت‌های سایبری دستگاه‌ها تاکید کرد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در نشست کارگروه سایبری و الکترونیک پدافند غیرعامل با اشاره به به اهمیت و ضرورت پیاده سازی الزامات امنیتی در حوزه زیرساخت‌های سایبری، گفت: امروزه فضای مجازی بعنوان جز لاینفک از زندگی روزمره مردم بوده و از مهمترین بخش‌هایی است که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه ضروری است.

او افزود: در سطح دستگاه‌های اجرایی استان نیز رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش زیرساخت‌های سایبری از مهمترین بخش‌هایی است که باید به آن نگاه ویژه داشت و در همین راستا بر اساس بند "الف" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۳ دستاه‌ها مکلفند نسبت به تدوین برنامه عملیاتی با هدف ارتقا زیرساخت‌های امنیتی اقدام کنند.

اعزی گفت: در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های تابعه وزارت در استان برنامه‌های مختلفی را جهت اجرا برنامه ریزی نموده که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری رزمایش‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره نمود.

حمید بخشی مدیر کل پدافند غیرعامل استان مازندران در ادامه این جلسه، گفت: در پدافند غیرعامل اصول افزایش بازدارندگی، استمرار خدمات ضروری، تاب آوری سیستم و تسهیل مدیریت بحران مورد توجه است و باید بین پدافند غیرعامل و پدافند عامل هم‌افزایی و هم‌پیوندی برقرار کرد. 

او افزود: در خصوص پدافند غیرعامل باید از ظرفیتی که قانون گذار تحت عنوان بند الف تبصره ۱۱ در قانون بودجه درنظر گرفته‌است در حوزه ارتقا سیستم‌ها به کارگیری کرد.

 بخشی گفت: همچنین با توجه به اهمیت و لزوم آشنایی مردم با اهداف و موضوعات پدافند غیرعامل، در سال‌های اخیر در بعد آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم تمرکز شده‌است.

در خاتمه این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی درهفته نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در سال جاری را خواستار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.