سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۱ درصد از فضا‌های آموزشی استان نیازمند بازسازی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۳۱ درصد از هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی استان نیازمند بازسازی است.

سعادت فر مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در گفتگوی حضوری با برنامه روی خط باشید گفت: هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که ۵۱ درصد از آن مستحکم است و ۱۸ درصد آن به مقاوم سازی و ۳۱ درصد هم به بازسازی مجدد نیاز دارد.

وی افزود: براساس وضعیت اعتباری، مدارس برای نوسازی و بازسازی اولویت بندی شده اند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۴۰۰ مدرسه نیازمند بازسازی کامل و یا تخریب هستند.

به گفته سعادت فر، نیاز است تا ۱۴۰ مدرسه هم احداث شود که شهرک‌های جدید و اقماری در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸ و ۸ دهم مترمربع است که متوسط سرانه کشوری ۵ و ۴ دهم است.

سعادت فر افزود: سرانه آموزشی استان قزوین با ۴ و ۶ دهم کمتر از متوسط کشوری است که این کمبود باید با برنامه ریزی رفع شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: در بخش‌هایی از استان مثل الموت به دلیل جابه جایی جمعیتی آمار دانش آموزی پایین است ولی در شمال شهر قزوین کمبود فضا‌های آموزشی را داریم.

به گفته سعادت فر، در سال تحصیلی پیش رو ۳۹ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد که زیر بنای این طرح‌ها بیش از ۲۹ هزار متر مربع است.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها ۱۵۳ کلاس درس به کلاس‌های دانش آموزی اضافه می‌شود.

 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های آموزشی این اداره کل در روستا‌ها قرار دارد.

سعادت فر افزود: در بخش‌هایی از استان به دلیل مهاجرت‌های درون استانی و درون شهرستانی باعث شده که تعدادی از مدارس کلاس‌های کافی برای پوشش دانش آموزان نداشته باشند.

وی اضافه کرد: داره کل نوسازی بعد از ثابت شدن آمار دانش آموزی بحث توسعه فضای آموزشی را در دستور کار قرار می‌دهد که هم اکنون در استان ۳ طرح را در دستور کار داریم که تلاش میکنیم برای سال آینده به بهره برداری برسد. 

 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: پارسال خیران مدرسه ساز ۱۰۰ میلیارد تومان در ساخت مدرسه مشارکت کردند که پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد.

به گفته سعادت فر، امسال صرفا در حوزه تعمیرات اساسی سرویس‌های مدارس حدود بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا دانش آموزان از فضای استاندارد و بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: در حوزه تعمیرات اساسی، بهسازی محوطه‌ها، سقف و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در دستور کار قرار دارد.

سعادت فر گفت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از مدارس دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و تعدادی هم به دلیل عدم گازرسانی به روستا‌ها سیستم گرمایشی اصلاح نشده است و در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در نوسازی مدارس بخشی داریم به نام تعمیرات اساسی که تعمیرات جزئی به عهده آموزش وپرورش و مدیران مدارس است و تعمیرات اساسی به عهده اداره کل نوسازی مدارس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.