سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

استعفای یک نماینده حتما باید توسط رئیس مجلس قرائت شود

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس استعفای نماینده باید توسط رئیس مجلس قرائت شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) در تذکری شفاهی خود در رابطه با اعلام وصول استعفای عبدالکریم حسین‌زاده گفت: اگر این اعلام وصول به عنوان خبر است بنده حرفی ندارم، اما اگر به عنوان انشاست این موضوع ایراد دارد چراکه حتما باید توسط رئیس مجلس قرائت شود کمااینکه در گذشته هم این امر توسط یکی از دوستان قرائت شد که بنده نسبت به این موضوع تذکر دادم. ما قسم خوردیم که به این آیین‌نامه عمل کنیم، لذا بر اساس قانون حتماً باید توسط رئیس مجلس قرائت شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: آقای قالیباف در رابطه با این موضوع کاملاً درست عمل می‌کنند و بنده هم از ایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بحثی که در رابطه با استفساریه از سوی دولت مطرح شده بود، تنها یک استعلام در رابطه با یک شخص بوده است، اما متاسفانه توسط دولت به عنوان استفساریه پخش شده و فضاسازی‌های متعددی روی آن صورت گرفته است تا اینکه آقای طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته پاسخ حقوقی مناسبی در رابطه با آن دادند.

سلیمی گفت: اینکه دولت مجدداً موضوع استعفا را مطرح کرده بدین معنی است که کار مجلس درست بوده و فضاسازی عجیبی در رابطه با این مسئله ایجاد شده است. آقای قالیباف هم نکته ظریفی را در رابطه با مسئولیت شرعی رعایت آیین‌نامه مطرح کردند که کاملاً درست است بنابراین حتماً باید استعفا در مجلس مطرح شود و نیاز به طرح و لایحه‌ای نیست، اما صرفاً نوع طرح آن در مجلس دارای اشکال است.

محمدرضا حاجی بابایی نایب‌رئیس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آقای حسین‌زاده نامه استعفا را خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس نوشتند و رئیس مجلس هم آن را ارجاع داده است. اصل هم در آیین‌نامه این است که در هیئت رئیسه نسبت به آن تصمیم گرفته شده و در دستور کار قرار بگیرد که این مورد هم در آیین‌نامه ذکر شده است.

نایب‌رئیس مجلس اضافه کرد: ما ماده ۱۶ و ۱۷ آیین‌نامه داخل مجلس را هم داریم که اگر رئیس مجلس حضور نداشت به ترتیب نایب رئیس اول و سپس نایب رئیس دوم همان نقش را ایفا می‌کنند، اما تذکر شما را مجدداً در هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم. وقتی به آیین‌نامه قسم خوردیم یاید به آن عمل کنیم. در آیین‌نامه گفته شده اگر نماینده اشکال و تذکری داشت در هیئت‌رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسین
۱۴:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
استعفا دادن با ندادنتون فرقی نمیکنه چون کلا تو مجلس کاری نمیکنین و کارتون شده محکوم کردنه اسرائیل