سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت استاندارد و ارائه خدمات پس از فروش در صادرات کالا الزامی شد

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: تنظیم مناسبات بین‌المللی در حوزه صادرات از طریق بازنگری در معادلات صادرات ضروری است.

محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در سال های گذشته نظام جمهوری اسلامی پیشرفت خوبی در حوزه اقتصادی  در حوزه های داخلی و خارجی داشته است گفت: در سال های گذشته ما شاهد رشد بسیار خوبی بودیم و موفقیت های زیادی در این حوزه داشتیم.

وی ادامه داد: باید برخی از موضوعات را در این بخش  حل کنیم و بخشی از آنها به تنظیم مناسبات در حوزه بین‌المللی بازمی‌گردد که در مورد آن باید کار ویژه‌ای انجام شود، لذا پیشرفت های خوبی انجام شده اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

قناد زاده اظهار کرد: دستگاه های زیادی در حوزه سیاست گذاری و تجارت داریم اما همه می‌خواهند مداخله کنند، همچنین  موازی کاری ها باعث آزار صادرکننده شده و همین مسئله  صادرات را تبدیل به یک کار سخت و پیچیده در کشور کرده است.

او بیان کرد:  به جهت بخشی نگری بعضی از دستگاه ها ما باید  این اقدامات را بازنگری و بازخوانی کنیم البته نباید فراموش کنیم که این تذکرات را به خودمان و بخش خصوصی بدهیم و سنگ ها را باید از پیش پای صادرات برداریم.

 معاون  ارتقای کسب و کارهای سازمان توسعه و  تجارت اظهار کرد: بیست و نه مهر روز ملی صادرات است و امسال ما بیست و هشتمین دوره تجلیل از صادر کنندگان نمونه و ممتاز ملی را جشن می‌گیریم و آقای رییس‌جمهور و سایر مقامات هم حضور پیدا خواهند کرد و از  فعالان بخش اقتصادی کشور  تقدیر می شود.

وی ادامه داد: ما در چارچوب اولیه در صادرکنندگان  پنجاه نمونه  انتخاب کردیم. هر سال در سه رده تقدیر به عمل می‌آوریم. یک رده صادر کنندگانی هستند که بین یک دوره تا پنج دوره هر صادر کننده ای که در گروه خود برتر شود صادر کننده نمونه می‌شود و از سال پنجم تا هشتم  این افراد به عنوان صادر کننده ممتاز نامیده می‌شوند و سهم بالاتری به آنها تعلق می‌گیرد .

او اظهار کرد: کسی که هشت دوره این مقام را کسب می‌کند به عنوان صادر کننده مدال آور از آن یاد می‌شود و ما امسال از چهار صادر کننده مدال آور تقدیر خواهیم کرد و سه صادر کننده ممتاز خواهیم داشت و ۴۸  صادر کننده نمونه و احتمالا یک صادر کننده شایسته تقدیر که در حوزه مسئولیت های اجتماعی و حسن رفتار تجاری از آنها تقدیر می شود  عمل می‌آید و در مجموع ۵۵ تندیس و لوح تقدیر از سوی رییس جمهور به این افراد اهدا می شود.

 وی افزود: اساسا برای شناسایی صادر کنندگان نمونه در کشور یک کارگروه ملی وجود دارد که نمایندگان دستگاه های مختلف در آن جا حضور دارند و شاخص ها در آنجا تدوین می‌شود.

 قناد زاده بیان کرد: ما شاخص هایی مثل سطح فناوری، توسعه بازار تجارت و استاندارد ها و خدمات پس از فروش داریم که‌ بعد از اعلام سایت صادرکنندگان ثبت نام می‌کنند و خود اظهاری انجام می‌دهند و بخشی از آن توسط دستگاه های ذی ربط ارزیابی می‌شود و یک بخش زیادی از آن داده‌هایی است که از سازمان های رسمی کشور گرفته می‌شود و مجموعا در چهل گروه کالایی ،پنج گروه خدمات و پنج گروه فناوری هستند.

او  گفت: در این پنجاه گروه  ما رتبه های برتر را به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب می‌کنیم و با این شاخص ها ما امسال ۴ صادر کننده مدال آور ۳ صادر کننده ممتاز و چهل و هشت صادر کننده نمونه داریم.

برچسب ها: صادرات ، رشد تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.