سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

توزیع بیش از ۹ هزار تن کالای اساسی در فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از توزیع ۹ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا‌های اساسی در طول ۶ ماه نخست امسال در استان خبر داد.

سمیه سلیمی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به توزیع ۹ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا‌های اساسی در طول ۶ ماه نخست امسال در استان، اظهار کرد: این میزان مربوط به اقلام برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و گوشت گوساله گرم وارداتی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تامین و توزیع کالا‌های اساسی در جهت تنظیم بازار این محصولات انجام می‌شود، تصریح کرد: بیشترین مقدار کالای توزیع شده مربوط به شکر به میزان ۴ هزار و ۵۵۵ تن می‌شود.

او اضافه کرد: این میزان شکر سفید حاصل از استحصال شکر از چغندرقند تولید داخلی و شکر قهوه‌ای وارداتی توسط کارخانه‌های داخل استان بوده است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مرغ منجمد نیز به عنوان دومین کالا با بیشترین مقدار توزیع شده با وزن ۲ هزار و ۴۱ تن است، افزود: فرآیند خرید، انجماد، ذخیره سازی مرغ و توزیع به شکل منجمد ضمن تنظیم بازار مرغ گرم در استان فارس به نفع مصرف کنندگان، موجب حمایت از تولیدگان مرغ گوشتی در زمان بیش بود تولید شده است.

سلیمی گفت: در طول ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار هزار و ۸۵۲ تن انواع برنج خارجی در استان فارس توزیع شده است که به لحاظ وزنی در جایگاه سوم قرار دارد.

او ادامه داد: در مدت مذکور میزان گوشت قرمز منجمد توزیع شده ۵۷۷ تن و میزان گوشت گرم گوساله وارداتی توزیع شده ۲۵۰ تن بوده است که به لحاظ کیفیت و قیمت از شرایط مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده اند.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: موضوع تامین و توزیع کالا‌های اساسی در سطح استان فارس با دقت و توجه زیاد از سوی مسئولان استانی به ویژه مجموعه استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نهاد‌های نظارتی پیگیری و دنبال می‌شود و همه اقلام از طرق شبکه مجاز توزیع پخش و عرضه می‌شود.

سلیمی بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های تامین و توزیع کالای کارکنان و کارگران و فروشگاه‌های معتمد از جمله شبکه توزیع و پخش کالا‌های اساسی تنظیم بازاری هستند که مردم استان فارس می‌توانند از این اماکن مایحتاج مورد نیاز را خرید کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.