سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۱۳۴ خانه هلال در مناطق مختلف استان فعالیت دارند که ۹۲ مورد آن روستایی و ۴۲ مورد نیز شهری است.

پیام جلالی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۴۷۸ نفر عضو خانه‌های هلال استان هستند و تاکنون ۶۹۰ دوره آموزشی برای اعضای خانه‌های هلال برگزار شده است.

وی افزود: ۲۳۷ دوره آموزش همگانی، ۲۲۹ دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و ۱۵۴ دوره آموزش متنوع و امدادی برگزار شده است و در مجموع ۱۶ هزار و ۳۸۳ نفر در دوره‌های آموزشی هلال احمر شرکت کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: هدف از تاسیس خانه‌های هلال، افزایش تاب‌آوری محلی جمعیت، آموزش همگانی، تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقا فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری در زمان آرامش و مواقع بحران در راستای اهداف جمعیت هلال احمر است.

جلالی با بیان اینکه خانه‌های هلال ایده‌ای ارزشمند برای خدمت رسانی در بحران و حوادث است، گفت: تشکیل هلال یک ابتکار نوین برای جلب مشارکت محلی در زمان طلایی حوادث است.

وی یادآور شد: اگر هر روستایی، یک خانه هلال داشته باشد، در دقایق طلایی، اعضای خانه هلال می‌تواند به مردم کمک کند؛ البته تمام فعالیت‌ها در خانه‌های هلال داوطلبانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در خانه‌های هلال، افراد به صورت رایگان آموزش می‌بینند تا در بحران‌ها به خود و دیگران کمک کنند؛ ضمن اینکه مدیریت این مراکز با هلال احمر است، اما برای تامین تجهیزات و امکانات همه می‌توانند در این زمینه به مراکز کمک کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.