سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درددل کشاورزان اردبیلی برای فروش سیب زمینی

شهروند خبرنگار ما به عنوان یک کشاورز از مشکلات فروش سیب زمینی در استان اردبیل سخن گفت و درخواست رسیدگی کرد.

سیب زمینی یکی دیگر از محصولاتی است که کشاورزان در استان اردبیل به کشت و برداشت آن می‌پردازند، اما امسال برای فروش این محصول با مشکل مواجه شدند. محصولات آنها را واسطه‌ها با قیمت ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنند، اما موضوعی که آنها را دچار مشکل کرده است پرداخت دیرهنگام آن است.

از یک سو مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است از سوی دیگر خریداران سیب زمینی نیز با ارائه چک مدت دار اقدام به خرید می‌کنند و کشاورزان اگر محصولات خود را به این شکل به فروش نرسانند روی دستشان می‌ماند و از بین می‌رود. اما از سوی دیگر با مشکلات مالی مواجه می‌شوند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و عرض ادب، علاوه بر اینکه پول گندم را ندادند، سیب زمینی هم روی دستمان مانده، ما کشاورزان اردبیل موندیم چیکار کنیم. الان سیب زمینی به قیمت ۱۱ الی ۱۲ تومان توسط دلال خریداری می‌شود، اما دلال هم در ازای خرید سیب زمینی یک چک دوماهه می‌دهد. یا می‌گوید محصولتان ایراد دارد به همین بهانه با قیمت پایین تری خریداری می‌کند. (دولت سال گذشته سیب زمینی را کیلویی ۸ هزار تومان خریداری می‌کرد امسال قیمتی اعلام نشد ولی دلال‌ها ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنند.)

 این از مشکل سیب زمینی، اما گندم را هم خودتان در جریان هستید برج ۵ تحویل دولت داده ایم، اما مطالبات را ندادند در عوض ما که می‌رویم بذر بخریم می‌گویند اول پول گندم بذری را به حساب واریز کنید بعد حواله گندم بذری بهتون بدیم.  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.