سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۵۵ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۵۵ هزار و ۳۱۳ نفر از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس استان در قالب کاروان‌های راهیان نور بازدید کرده‌اند.

سرهنگ ایوب ناصری روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان ایلام اظهار کرد: این تعداد از یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان از جمله شرهانی در دهلران، نقطه ایثار(قلاویزان) مهران، قرارگاه حضرت امیر(ع) بانروشان، سه راهی جندالله و منطقه عملیاتی میمک بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۶ هزار و۹۶۹ نفر از این تعداد بازدیدکننده برادر و بقیه از جامعه بانوان و دختران بوده است، تصریح کرد: استان ایلام دارای پنج اردوگاه راهیان نور با قابلیت اسکان بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی استان از جمله اردوگاه محرم دهلران، اردوگاه سیدالشهدا(ع) مهران، اردوگاه بانروشان ایلام، اردوگاه سیدالشهدا(ع) ایلام و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با بیان اینکه این اردوگاه‌ها در سطح استان ظرفیت پذیرش و اسکان ۱۱۰۰ نفر در شبانه روز را دارند، یادآور شد: در سال گذشته ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر شامل خواهر و برادر در اردوگاه های راهیان نور سطح استان اسکان یافته و از برنامه‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند شده‌اند.

سرهنگ ناصری با بیان اینکه ۲۲ کمیته خادمین شهدا شامل ۲ کمیته استانی و ۲۰ کمیته شهرستانی در این ایلام فعالیت دارند، افزود: ۱۰ گروه خادم الشهدا و ۱۰ هیئت مذهبی خادم الشهدا نیز در استان فعال بوده و همچنین در این مدت نیز دوره‌های آموزشی توانمندسازی خادمان شهدا برای ۷۰ نفر از این عزیزان برگزار شده است‌.

وی با بیان اینکه سال گذشته زمینه اعزام بیش از هشت هزار دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور در قالب کاروان‌های راهیان نور فراهم شد، ابراز کرد: امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با همکاری آموزش و پرورش و سپاه استان نیز ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

۹۲ شهید گمنام در ۴۳ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

طبق اسناد و آمار استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده دارد که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، سنگر و دیدگاه صدام، حسینیه آیت الله حیدری ایلامی، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.