سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان ایلام تامین شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تهیه و تدارک یک‌هزار تن کود دی آمونیم فسفات در استان خبر داد و گفت: این میزان کود برای استفاده در مزارع و باغات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل کاشت پاییزه و ضرورت مصرف کودهای پایه به خصوص فسفاته این میزان کود دی آمونیوم فسفات در استان تأمین و برای استفاده در مزارع و باغات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: کود دی آمونیم فسفات یکی از بهترین کودهای فسفاته در دنیا است که به دلیل داشتن ارزش تغذیه‌ای مناسب برای گیاه ( دارای ۴۶ درصد فسفات و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه‌شدن از جمله کودهای پر طرفدار کشاوران است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بیان کرد: فسفر موجود در این کود، اسیدیته مؤثر خاک را در حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می‌شود.

بیگی خاطرنشان کرد: این کود با توجه به هماهنگی به‌ عمل آمده با وزارت برای تمامی محصولات زراعی و باغی از طریق سامانه پایش و صدور حواله الکترونیک قابل مصرف است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات محیط کشاورزی اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین کرده که هم‌اکنون در مرحله اول، ۵۲ هزار تن آن از طریق بندر امام خمینی (ره) در حال توزیع در کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.