سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود نیروی مدارس استثنایی با برگزاری آزمون جبران می‌شود

رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همه مدارس مناسب سازی شده‌اند؛ اما سطح کیفیت مناسب‌سازی در مدارس متفاوت است.

حجت الله الماسی، رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس اطلاعات آموزش و پرورش استثنایی، همه مدارس باید مناسب سازی شده باشند؛ اما سطح کیفیت مناسب‌سازی در مدارس متفاوت است.

وی افزود: مدارس قدیمی به ویژه مدارسی که عادی بوده اما به این سازمان داده‌ شده‌اند؛ از  نظر کیفیت سطح پایین‌تری نسبت به مدارس تازه تاسیس سازمان استثنایی دارند.

 وی با بیان این که در برخی از مدارس اسثنایی امکاناتی همچون آسانسور وجود دارد؛ تصریح کرد: این امکانات ممکن است در برخی از مدارس کشور وجود نداشته باشند؛ اما ما سعی داریم تا این امکانات را در تمامی مدارس ایجاد کنیم.

 وی با بیان این که سرویس‌های بهداشتی مدارس استثنایی با توجه به نیاز دانش‌آموز طراحی شده اند؛ افزود: ما درصدد هستیم تمام مدارس کشور را مجهز کنیم؛ اما متاسفانه برخی از مدارس نیازمند تغییرات هستند.

الماسی گفت: برخی از مدارس ممکن است استاندارد لازم را نداشته باشند؛ اما تلاش شده بچه ها در شرایط مناسب تحصیل کنند.

الماسی در پایان در خصوص کمبود معلم گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  نیز کمبود نیروی انسانی دارد و قرار است آزمونی برای جذب مربی برگزار شود؛ اما هنوز زمان دقیق این آزمون مشخص نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.