سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل فلسطین:

«یحیی سنوار» برای حماس مثل «عماد مغنیه» برای حزب‌الله بود

صفاتاج گفت: یحیی سنوار مرد میدان و همواره در کنار مردم بود و نحوه شهادتش هم به خوبی همه چیز را بیان کرد.

مجید صفاتاج کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شهادت یحیی سنوار  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: شهید یحیی سنوار یکی از چهره‌ها و رهبران منحصر به فرد مقاومت فلسطین است که هم در حوزه فرهنگ و دانش، مقاومت و نبرد مسلحانه زبانزد همه مجاهدان و مبارزان آزادی خواهان جهان بوده است.

وی ادامه داد: سنوار چیزی شبیه حاج عماد مغنیه برای حزب الله لبنان بود. رژیم صهیونیستی او را به دلیل مبارزاتش دستگیر کرد و در جریان تبادل اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی آزاد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: یحیی سنوار در زندان دست به تالیف و ترجمه چند کتاب زد. او داستانی را نوشت که بعد‌ها ترجمه شد. او چندین کتاب از انگلیسی و عبری ترجمه کرد. اکنون می‌توان قاطعانه گفت یحیی سنوار تنها زندانی جهان است که که به این مقدار کتاب تالیف کرده است.

صفاتاج تاکید کرد: وی مرد میدان و همواره در کنار مردم بود. با مظلومان و مستضعفان فلسطینی بود و نحوه شهادتش هم به خوبی همه چیز را بیان کرد.

وی افزود:  آنها می‌گفتند سنوار در تونل‌های غزه رفته و مردم را رها کرده و اسرای اسرائیلی را سپر جان خود قرار داده و این نحوه شهادت نشان داد یحیی سنوار مجاهد نستوح و به تمام معنا  و یک رهبر عالم  و آگاه و عامل است که دغدغه مردم و دغدغه آزادی قدس شریف را داشت و از مرگ نمی‌ترسید.

وی ادامه داد: بار‌ها کلامی از امیرالمونین عنوان می‌کرد که از مرگ نباید ترسید اگر مقدر باشد که مرگی اتفاق می‌افتد و ما نگرانی نداریم و وی تسلیم محض خداوند بود  و پا به رکاب و جهاد بود و اسلحه و مبارزه را همیشه در اختیار داشت. او در آخرین لحظات حیات مبارکش هم علاوه بر مجروحیت‌های بزرگی که داشت از مبارزه دست برنداشت و توسط صهیونیست‌ها مورد تهاجم قرار گرفت و در انتها با شلیک گلوله‌ای به شهادت رسید.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.