سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات فعالان اقتصادی از استاندار جدید خراسان رضوی مطرح شد

غلامحسین مظفری در نخستین دیدار رسمی خود پس از انتصاب به عنوان استاندار خراسان رضوی با فعالان اقتصادی استان دیدار کرد که مهمترین مطالبات آنان از استاندار، ساماندهی وضعیت مرز، توسعه زیرساخت ها و مدیریت ناترازی‌ها بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی در دیدار فعالان اقتصادی استان با استاندار در محل اتاق بازرگانی مشهد گفت: رییس جمهوری کشورمان چه در دیدار با فعالان بخش خصوصی و چه در ملاقات‌های دیگر خود با فعالان اقتصادی دیگر نقاط کشور، به بعضی از ضرورت‌های اساسی در بخش اقتصاد اشاره کرد که شاخص‌ترین آن‎ها بحث ضرورت اصلاح هدررفت انرژی و مدیریت ناترازی‌ها و اصلاح نظام چندنرخی ارز است.

محمدرضا توکلی زاده افزود: اقدامات اثرگذار در نحوه مالکیت و مدیریت شرکت‌های بزرگ نهاد‌های عمومی غیر دولتی و اهمیت شفافیت مالی در بخش‌های مختلف اقتصادی از دیگر ضرورت‌های مورد تاکید رییس جمهوری است که نگرش صحیح دکتر پزشکیان به بعضی از این مسایل ریشه در دغدغه‌های شاخص بخش خصوصی دارد که در سال‌های گذشته نیز به دفعات مطرح و مطالبه شده است.

وی اضافه کرد: امروز همه می‌دانیم که عوامل متعددی در بروز چالش‌های اقتصادی تاثیرگذار بوده است، این مشکلات مانع اصلی در مسیر رشد و توسعه کسب‌وکار‌ها و تولید ثروت برای جامعه به شمار می‌آیند، همه ما به این باور رسیده‌ایم که رفع این موانع، لازمه رونق اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بی‌تردید، تولید ثروت بدون اصلاحات بنیادینی که رییس جمهوری نیز بر آنها تاکید داشت، ممکن نیست و اگر این اصلاحات به درستی انجام بگیرد، نتایج آن نه تنها برای فعالان اقتصادی، بلکه برای تمام آحاد جامعه ملموس و مشهود خواهد بود.

توکلی زاده با تاکید بر لزوم ارتقای زیرساخت‌های توسعه استان با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی به عنوان یکی از مسایل مورد تاکید استاندار جدید خراسان رضوی افزود: این رویکرد یکی از دغدغه‌های جدی بخش خصوصی نیز بوده، اما نکته مهم اینجاست که تجربه نشان داده در این جنس موارد، نسخه‌های دولتی به تنهایی کارآمدی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: از مقام عالی دولت در استان تقاضا داریم تا با نگاه همدلانه‌ای که بر آن تاکید دارد، بخش خصوصی را در این مسیر به عنوان یک همراه و همکار راهبردی، در کنار خود ببیند و تشکیل اتاق فکر با حضور خبرگان و متخصصان به طور قطع تضمین‌کننده موفقیت در طرح‌های آینده استان خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.