سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش۲۵.۴ درصدی توزیع بنزین یورو چهار در اصفهان

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: توزیع بنزین یورو چهار ۲۵.۴ درصد در اصفهان افزایش یافت.

 سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به  افزایش ۲۵.۴ درصدی توزیع بنزین «یورو چهار» در این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال  گفت: بیشترین حجم این بنزین در کلانشهر اصفهان و با توجه به قانون هوای پاک مصرف می‌شود.

فضل‌الله اکبری افزود: در مجموع، میزان مصرف انواع بنزین (شامل معمولی، سوپر و یورو) در استان اصفهان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سوخت هوایی در منطقه نیز در این مدت با افزایش ۳۴.۱ درصدی مواجه بود، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم این سوخت در فرودگاه اصفهان توزیع شد.

اکبری با تاکید بر اینکه اصفهان در مصرف نفت گاز (گازوییل) رتبه نخست و در بنزین، رتبه دوم کشور را دارد، گفت: مصرف نفت گاز در بخش حمل و نقل زمینی در استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹.۴ درصد افزایش یافت.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، با اشاره به  کاهش ۴۸ درصدی مصرف مازوت (نفت کوره) در این مدت  در استان  تصریح کرد: این سوخت تا جای ممکن و تا زمانیکه ناچار نباشیم به‌دلایل محیط زیستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اکبری با اشاره به کاهش ۱۲.۹ درصدی مصرف سوخت «سی ان جی» (گاز طبیعی فشرده) نیز در استان اصفهان در نیمه نخست امسال  افزود: اختلاف قیمت این سوخت با بنزین و کاهش رغبت مردم از جمله دلایل کمتر شدن میزان مصرف این نوع سوخت است درحالیکه جایگاه‌های سی ان جی استان ظرفیت قابل توجهی برای عرضه آن دارند.

اکبری همچنین به موقعیت خاص و راهبردی اصفهان در تامین و توزیع سوخت کشور اشاره و اضافه کرد: اصفهان در تامین سوخت و فراورده‌های نفتی ۲۲ استان مشارکت دارد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: چهار انبار فراورده‌های نفتی شامل شهید منتظری، نایین، کاشان و شهید فندرسکی‌پور (آبنیل) در این استان فعال است.

اکبری خاطرنشان کرد: انبار شهید منتظری، بزرگترین انبار نفت در کشور بشمار می‌آید.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ هزار کیلوگرم گاز مایع (ال پی جی) روزانه از اصفهان به خارج کشور صادر می‌شود که ارزآوری خوبی به‌همراه دارد.

  ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۷ جایگاه «سی ان جی» در استان اصفهان به مردم خدمات رسانی می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.