سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ها به تصاویر منتشر شده از شهادت قهرمان مجاهد یحیی سنوار

کاربران و برخی چهره‌ها در شبکه اجتماعی نسبت به تصاویر شهادت یحیی سنوار در صفحات شخصی خود با بیان مطالبی واکنش نشان دادند.

 فیلم کوادکوپتری از آخرین لحظات حیات شهید سنوار واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. در  فیلم منتشر شده شهید یحیی سنوار در خرابه‌ای بر مبلی نشسته است و در حالی که دست راستش بر اثر شلیک گلوله تانک آسیب دیده است، یک چوب را با دست چپ خود به سمت کوادکوپتر پرت می‌کند.

دقایقی پس از این ویدئو تانک گلوله دوم را به ساختمان شلیک می‌کند و این مجاهد قهرمان به شهادت می‌رسد. تصاویری که پس از شهادت نیز از او منتشر شده است نشانه‌هایی سرشار از قهرمانی و مجاهدت دارد که از چشم کاربران پنهان نمانده است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 طاهره حبیبی:
تمام فیلم‌ها و عکس‌هایی که از یحیی سنوار شهید منتشر میشه، تکه‌های جورچین تصویر یک قهرمان هستند. او نویسنده بود و حتی شهادتش مثل یک اثر هنری رشک برانگیز شده است.

مهدی سجاده‌چی:
آیا ندیدید چگونه مردی با ۲۱۶ استخوان در هم‌شکسته از موج انفجار، سنگ قبر فولادینی را که غرب در طول ۱۰۰سال برای دفن آرمان‌گرایی بنا کرده بود، فقط با پرتاب تکه چوبی ویران کرد؟ جنگجو! وه چه جنگجوی پرشکوهی. 

 مهدی فضائلی:
شهادت یحیی سنوار برای رساندن پیامی به صهیونیست‌ها و پیامی به مقاومت اینگونه معنی‌دار رقم خورد. به صهیونیست‌ها فهماند مقاومت تا زمانی که چوب دستی هم برایش مانده باشد دست از مبارزه نمی‌کشد وبه مقاومت فهماند اگر فقط چوب دستی هم داشته باشد نباید تسلیم شود و این یعنی تضمین پیروزی مقاومت. 

 سلمان معمار:
اسرائیل یک‌سال تمام یک تکه زمین محاصره شده رو وجب به وجب بمباران کرد و ۴۲ هزار نفر رو کشت تا حیی سنوار رو تو تونل‌ها پیدا کنه، آخرش هم طرف وسط خیابون اسلحه به دست درحال مبارزه بود و اتفاقی تیر خورد. این نمایش شکست یه ارتش تا دندون مسلحه. 

 سیدعلی موسوی:
هر گوشه از تصویر یحیی سنوار حماسی است. وقتی در میدان رزم زخمی می‌شود و خونریزی زیادی دارد بالای زخم را می‌بندد تا جلوی خونریزی را بگیرد. 

 محمدعلی ابطحی:
این عکس آخرین لحظات سنوار به عنوان نماد شرافت، وطن‌دوستی و عزت می‌تواند جایگزین همه نماد‌های استقلال خواهی و آزادی‌طلبی و مجاهدت در همه جای جهان شود. 

کاربری با نام «ابراهیم»:
اگر مقاومت جنازه او را پیدا می‌کرد، می‌گفت در درگیری شهید شده، خیلی‌ها در این مورد شک می‌کردند و ممکن بود دشمن ادعا کند که او در «تونل» کشته شده است، اما خدا خواست که تصاویر شهادت او به دست دشمنانش منتشر شود تا مقام او را بالا ببرد و شبهه قایم‌شدن او بین مردم را پاک کند.

محرداد کریم‌زاده:
اسرائیلی‌ها با این تصویر دنبال تحقیرکردن یحیی سنوار هستند. تفاوت جهان‌بینی رو می‌بینی؟ ما مسلمانان در این قاب چه می‌بینیم؟ جز شجاعت؟ نترسی؟ غیرت؟ افتخار؟ قهرمانی و پهلوانی؟ مرد میدان بودن فرمانده؟ قوم ترسویی که این رشادت‌ها رو نمی‌فهمه، بازنده نهایی این جنگه. اصلا شک نکنید.

 عبدالحمید بیات (بخشی از یادداشت):
فیلمنامه و دکوراسیون صحنه، عجیب سورئال است. قهرمان قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند. تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش زیر تونل‌ها نیست، بلکه در یک منزل مسکونی عادی است. عجب دکوراسیون عجیبی برای پایان‌بندی فیلم! قهرمان، خانه، مبل، اسلحه و البته کتاب دعا... حتی وقتی سربازان دشمن بالای پیکر او هستند، هیچ نشانه‌ای از خوشحالی در آنها نیست؛ چهره‌های‌شان بهت‌زده است.

حمید کثیری:
چوبی که سنوار به سمت پهپاد رژیم پرتاب کرد، نماد مقاومت تا آخرین قطره خون است، خون در رگ‌های مقاومت است. تسبیح و کتاب دعای او چراغ راه و روشنای مسیر مقاومت است. کلام سنوار پس از این بیشتر و بیشتر شنیده خواهد شد. راه او باقی خواهد ماند. 

 رها عبداللهی:
حالا صحنه شهادت دراماتیک_حماسی او از سوی خود صهیونیست‌ها منتشر شده و قلب دوست و دشمن را درگیر شجاعت و کاریزمای فرمانده حماس کرده و این یعنی حتی در آخرین صحنه بازیگری یحیی سنوار، هم دشمن احمق در پازل او بازی کرده. حالا سنوار تا صد‌ها سال قهرمان ذهن همه پسربچه‌های عرب و سوژه قصه‌گویی مادربزرگ‌ها می‌شود و تا چندین نسل جبهه مقاومت یحیی سنوار تکثیر می‌کند.

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
زنده باد غیرت وطن پرستی ...