سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

وارد شدن ضربات کوبنده به رژیم صهیونیستی پس از طوفان‌الاقصی با محوریت یحیی سنوار

کارشناسان مسائل منطقه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی تحولات منطقه به مناسبت شهادت یحیی سنوار پرداختند.

احمد دستمالچیان و حسین رویوران از کارشناسان مسائل منطقه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به بررسی تحولات منطقه بعد از شهادت یحیی سنوار پرداختند.

دستمالچیان در ابتدای برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: مکتب الهی با خون‌هایی که فدا می‌شود پایدار است و دشمن این را نمی‌تواند بفهمد. یحیی سنوار یک اسطوره‌ساز بود و مسیر تاریخ را به تنهایی عوض کرد. 

وی تاکید کرد: تاریخ به قبل و بعد از طوفان‌الاقصی تقسیم می‌شود. رژیم صهیونیستی که نماینده استکبار جهانی است در طول عمر ننگین خود چنین ضربات کوبنده‌ای نخورده بود.

سفیر سابق ایران در لبنان بیان کرد: رژیم صهیوینستی و صهیونیزم بین‌الملل همه مولتی مدیا‌های دنیا را خریدند، اما با طوفان‌الاقصی معلوم شد که هیچ خط قرمزی از انسانیت را رعایت نمی‌کند.

دستمالچیان با بیان اینکه سنوار یک استراتژیست بزرگی بود که توانست ضربات کوبند‌های وارد کند، گفت: بزرگترین کار طوفان‌الاقصی به چالش کشیدن ارزش‌های لیبرال دموکراسی بود و به حقوق بشر غربی را مهر باطل زد. این همه کودک و زن کشته شده و بیمارستان تخریب شده پس آزادی بیان و حقوق بشر کجاست.

سنوار بر روی زمین با صهیونیست‌ها جنگید

رویوران در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بحث اسطوره بودن سنوار به شخصیت او برمی‌گردد. خانواده او برای عسقلان است و در خان یونس زندگی کردند و سنوار در دهه ۶۰ میلادی به دنیا آمد. او نسل دوم فلسطین است و فجایع نکبت‌بار را ندیده بود، اما خیلی جوان بود وارد جهاد شد و ۲۳ سال زندان بود. در زندان می‌توان این اسطوره را دید. از طرف شاباک بازداشت شد و بازجوی او می‌گوید زمانی که او را بازجویی می‌کردم گفت آینده را این طور می‌بینم که شما را اسیر می‌کنم و همین کار را در طوفان‌الاقصی کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نسل‌کشی کرد. صهیونیست‌ها می‌گفتند او در زیر زمین است، اما شهادتش نشان داد در روی زمین و با لباس نظامی است و این نتانیاهو است که در زیرزمین است، اما سنوار مبارزه می‌کرد و در دقایق آخر زندگی عصا را به سمت پهپاد پرتاب کرد و تا واپسین لحظه‌ها مبارزه را رها نکرد. اسطوره‌ای بود که امید داشت فلسطین آزاد می‌شود. 

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه خدواند در قرن در سوره اسرا پیروزی را تضمین کرده است، اظهار کرد: سنوار در زمان حضور در زندان چندصد کتاب درباره اسرائیل خواند و می‌گفت من می‌خواهم مبارزه کنم و باید آن را بشناسم. او نمونه‌ای در فهم و عمل بود و در زندان دنبال تغییر بود.

هیمنه اسرائیل در طوفان‌الاقصی شکست

دستمالچیان در ادامه برنامه بیان کرد: اصلی‌ترین چیزی که اسرائیل از دست داده هیمنه‌اش بود. رژیم صهیونیستی بهترین تجهیزات جاسوسی را داد، اما این سد را سنوار شکست. یک سال است که رژیم صهیونیستی یک روز را در آرامش نیست. خیزشی در دنیا ایجاد شد مثلا نماینده ایرلند در پارلمان گریه کرد و در غرب این رژیم منفور شده است.

وی تاکید کرد: یحیی سنوار یک مکتب بود. او می‌گفت ما از آموزه‌های مکتب حسین (ع) آموخته‌ایم. او خط مبارزاتی حماس را عوض کرد.

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها

رویوران در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در حماس برای هر پست دوازده نفر تعریف شدند، چون با حضور در حماس احتمال شهادت زیاد است. حماس دچار مشکل نمی‌شود، چون جنبشی فردمحور نیست و شهادت سنوار سقف مدیریت حماس را بالا برد و این برای اسرائیل گران‌تر تمم می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: پس از اینکه سید حسن نصرالله در لبنان شهید شد شیخ نعیم قاسم گفت مرحله درد کشیدن دشمن آغاز شده است. مجاهدین خود را برای شهادت آماده کردند، اما مهاجر‌های اسرائیلی برای رفاه آمده‌اند. 

وی افزود: بن گوریون می‌گفت اگر مهاجرت به اسرائیل قطع شود مرگ اسرائیل آغاز می‌شود و الان شاهد مهاجرت معکوس هستیم. از ابتدای طوفان‌الاقصی ۶۵۰ هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

لشکر عظیمی از ایمان و اعتقاد

دستمالچیان در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: زمانی که شیخ احمد یاسین شهید شد مردم با سنگ مبارزه می‌کنند و به آن انتفاضه الحجر می‌گفتند. اگر قرار بود با شهادت شیخ احمد یاسین این حرکت بایستد که امروز به اینجا نمی‌رسیدیم. امروز یک لشکر عظیمی از ایمان و اعتقاد درست شده و نه فقط در فلسطین بلکه در منطقه و خارج از منطقه البته مکتب الهی مکتب شکست نیست.

وی افزود: مکتب حماس رشد پیدا کرده و ادامه می‌یابد. حماس در اول تشکیل در کجا بود و الان کجاست.

دستمالچیان اظهار کرد: جنگ تعیین سرنوشت شروع شده است. نتانیاهو گفت داریم جنگ بقا را انجام می‌دهیم. طرف مقابل در محور مقاومت همین دیدگاه را دارد. آمریکا و اسرائیل با تمام وجود برای بقا می‌جنگند و این یک جنگ تمدنی و شناخت است و می‌خواهد آینده منطقه را تعیین کند که جبهه مقاومت پیروز شده است.

انتقال فرهنگ امت ملت

رویوران در ادامه برنامه بیان کرد: نظام سیاسی ایران بر دو پایه دولت و ملت و همچنین امت و ملت است که مختص ایران است. امت یک شهروندی اسلامی است و در آن اخوت مسلمانی وجود دارد و هیچ مسلمانی نسبت به مسلمان دیگر نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: امام خمینی (ره) روز قدس را مطرح کرد و الان در همه جهان اسلام برگزار می‌شود یعنی فرهنگ امت ملت به دنیا منتقل شده است و کشور‌های دیگر نسبت به فلسطین احساس مسئولیت می‌کنند و آزادگان جهان در غرب به این فرآیند پیوستند.

وی ادامه داد: زمانی که هنیه شهید شد ۷۰۰ میلیون نفر نماز غائب برای او خواندند که این یعنی با هنیه هستیم. جوامع اسلامی نمی‌توانند خلاف این باشند. قرآن دو جبهه را مطرح کرده که یک جبهه پیغمبر و یارانش است که با دشمن ستیزه گر است و هرکس نسبت با حماس احساس همبستگی ندارد در جبهه دشمن است. 

رویوران بیان کرد: نتانیاهو می‌گوید جنگ روز قیامت است که اسرائیل باید آن را یکسره کند، اما اسرائیل نتوانست آن را انجام دهد و الان حزب‌الله دامنه هدفگیری خود را گسترش داده و از حیفا به مناطق دیگر رفته است و علیه یمن، ایران و عراق نتوانسته کاری کند. جبهه مقاومت با تلاش بیشتر این نبرد را باید به نفع فلسطین به پایان برساند.

زندگی جدید

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در فرهنگ ما شهادت به معنای آغازی دوباره است. بعد از شهادت هنیه و سنوار تا آزادی فلسطین تلاش می‌کنیم. پس از شهادت احمد یاسین بعد از ۲۱ روز رنتیسی شهید شد. دشمن ما چه بایدن و سایرین بدانند راه ما جهش گرفته است.

وی تاکید کرد: الان خبر تازه آمده که مجاهدین حزب‌الله خانه نتانیاهو را هدف قرار داده‌اند. مقاومت فعالیت‌های مردمی در خیابان‌های آمریکا و اروپا علیه دولت‌های آنها دارد.

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار کرد: شهادت در فرهنگ اسلامی به معنای زندگی جدید است. مقاومت به‌دلیل ایمان توانسته به پیروزی زیادی در مقابل رژیم صهیونیستی برسد. راه ما تا آزادی فلسطین و نابودی غده سرطانی فلسطین ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.