سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور و تمدید ۶۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: ۶۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد طی یکسال گذشته (اول مهر ۱۴۰۲ تا مهرماه امسال) در این استان صادر و تمدید مهلت شده است.

یادگار محمدی اظهار کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.

وی از ابطال ۱۰ مورد پروانه علامت استاندارد طی این مدت خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون نیز تعداد ۱۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان صادر و ۲۱ فقره تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام با اشاره به اینکه پروانه‌های صادر شده بیشتر در صنایع ساختمانی و معدنی بوده است، یادآور شد: در طی این مدت ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

محمدی عنوان کرد: کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌شود.

برچسب ها: استاندارد ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.