سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوم الله ۱۳ آبان امسال متفاوت تر از سال های گذشته

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و لبنان بویژه دانش آموزان ، ایجاب می‌کند یوم الله ۱۳ آبان امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود.

 یدالله رحمانی در جلسه بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند می‌تواند با به شهادت رساندن رهبران بزرگ جبهه مقاومت شعله‌های مقاومت را خاموش کند، اما خشم بر علیه استکبار جهانی با شهادت این عزیزان روز به روز شعله‌ور‌تر می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان باید باشکوه‌تر برگزار شود، گفت: امسال دو رویداد ۱۳ آبان را متفاوت‌تر از سال گذشته کرده است، یکی شرایط کنونی جهان و تداوم کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و لبنان توسط اسرائیل غاصب است که تاکنون ۱۷ هزار دانش آموز را به شهادت رساند.


استاندار افزود: مسئله دیگری که ۱۳ آبان را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده چهلم شهدای مقاومت است و موجب شده ۱۳ آبان متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم در این شرایط وظیفه ما مسئولان سنگین‌تر از قبل است.


وی افزود مردم استان در همه ایام‌الله و مناسبت‌های انقلاب حضور پر رنگ و باشکوهی داشتند امسال هم با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات رخ داده می‌طلبد مردم حضور چشم‌گیری در راهپیمایی ۱۳ آبان در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.


رحمانی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش عالی در فرصت باقی مانده تا ۱۳ آبان، اقدامات لازم در راستای برگزاری باشکوه این مناسبت را انجام دهند، گفت: در این روز عمق جنایت‌های استکبار جهانی برای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان به خوبی تبیین شود.


استاندار گفت: نیرو‌های نظامی و انتظامی هم در شرایط کنونی تمهیدات لازم جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی ۱۳ آبان را اتخاذ کنند.


رحمانی با اشاره به حادثه ۱۹ آبان سال ۵۷ و شهادت ۶ نفر توسط رژیم شاهنشاهی در استان گفت: تلاش کنیم این روز در تقویم کشور ثبت شود و سالانه برنامه‌ای برای گرامیداشت ۱۹ آبان در سطح استان برگزار شود.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان هم در این جلسه با اشاره به مسئله‌ای گسست نسلی از منظر نگرش سیاسی و مسائل اقتصادی گفت: امروز با توجه به تبلیغات وسیع دشمن، باید برای باورپذیری و قانع کردن دانش آموزان به صورت مستند تصویری سازی کرد.


شهریار گنجی با اشاره به شهادت دانش آموزان فلسطینی افزود: باید مستند‌هایی از زبان خود سردمداران آمریکایی از تولید بمب‌های کشتار مردم غزه و لبنان تهیه کرد.


وی اضافه کرد: در مستندات به عنوان مثال نام شهید و مدرسه‌ای که در آن مشغول به تحصیل بوده و حتی نام سازنده بمب‌ها، تا دانش آموزان ببینند و باور کنند که این کودکان توسط چه جنایتکارانی به شهارت رسیدند و از کلی گویی بپرهیزیم و بصری سازی کنیم.


تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۱۳۴۲، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان در سال ۱۳۵۸ مناسبت‌هایی است که در ۱۳ آبان رخ داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.