سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ هزار قوطی شیرخشک یارانه‌ای در سراوان

در پی گلایه والدین سراوانی در خصوص کمبود شیرخشک در مهرماه، ۱۰ هزار قوطی شیرخشک یارانه‌ای نسبت به ماه گذشته در این شهرستان افزایش یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: باتوجه‌به اینکه مردم شریف سراوان همچنان از سختی تهیه شیرخشک گلایه دارند و باوجود افزایش بیش از ۱۰ هزار شیرخشک در مهرماه نسبت به ماه قبل باز هم گلایه‌هایی در فضای مجازی مطرح است، شبکه بهداشت سراوان در صدد کدگذاری و حواله‌ای کردن شیرخشک است.
 
 وی افزود: سرپرست (پدر) نوزاد باید به شبکه بهداشت مراجعه و حواله (مجوز) مدت‌دار شیرخشک را تهیه کند به همراه حواله برنامه اندرویدی برای جستجوی شیرخشک در اختیار پدر نوزاد گذاشته می‌شود تا بتواند شیرخشک را تهیه کند، پس از اتمام حواله که حدوداً دوماهه هستند، مجدد به شبکه مراجعه و حواله دیگری بگیرد این طرح از ابتدای ماه آبان اجرایی می‌شود.
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان ادامه داد: در داروخانه نیز تابلویی نصب شود که بر روی تابلوی شیرخشک‌های موجود در داروخانه نوشته می‌شود تا بدون آنکه سؤال شود والدین بدانند در داروخانه چه شیری موجود است.
 
 مساعد تصریح کرد: اخطار اول و آخر به کلیه مغازه‌هایی که شیرخشک می‌فروشند با اخذ دستور دادستان پلمب و شیرخشک‌ها جمع‌آوری و مغازه‌دار راهی تعزیرات می‌شوند و داروخانه‌داری که شیرخشک را پنهان کند داروخانه برای مدت مشخصی پلمب و راهی کمیسیون داروخانه‌ها می‌شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: کلیه مغازه‌داران بدانند فروش شیرخشک که کالای یارانه‌ای به‌حساب می‌آید در مکانی غیر از داروخانه غیرمجاز بوده و مشارکت در امر قاچاق به‌حساب می‌آید.
 
  مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان اذعان کرد: از ابتدای مهرماه تا 18 ام حدود 36 هزار شیر خشک یعنی روزی 2 هزار قوطی شیرخشک در سراوان توزیع شده است که تا پایان ماه نیز افزایش خواهد یافت و در تمامی داروخانه‌ها بلا استثنا شیرخشک 1،2،3 یا رگولار موجود است و امکان ندارد در داروخانه‌های سطح شهرستان این نوع شیرخشک موجود نباشد.
 
 وی خطاب به والدین گفت: والدین به دنبال برند خاصی از شیرخشک نباشند چرا که تمامی شیرها رگولار دارای فرمول یکسانی هستند و نوزاد به راحتی می‌تواند مصرف کند به شرط آنکه سن رعایت شده باشد.
 
  اتباع بیگانه سارق شیرخشک در سراوان دستگیر شدند
 
مهدی شهرکی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سراوان نیز دراین‌رابطه بیان کرد: سارقان شیرخشک از فروشگاه‌های سطح شهر سراوان که از اتباع بیگانه بودند در دام پلیس سراوان افتادند.
 
وی افزود: باتوجه‌به مشکلاتی که در خصوص شیرخشک در شهرستان سراوان به وجود آمد بود، دو نفر از اتباع بیگانه از این فرصت سوءاستفاده و اقدام به سرقت شیرخشک از فروشگاه‌های سطح شهر می‌کردند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سراوان تصریح کرد: در همین راستا پلیس سراوان با روش‌هایی فنی پلیسی این افراد را شناسایی و اقدام به دستگیری آنها کرد که از این دو نفر حدود ۶۰۰ قوطی شیرخشک کشف و ضبط گردید، این سارقان بیگانه پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.