سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه بطور محسوسی کاهش می‌یابد.

براساس پیش‌بینی‌ها دمای اصفهان در روز‌های آینده بین ۸ تا ۱۲ درجه به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت. 


اثر مخاطرات جوی نیز در روز‌های ۳۰مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، مخصوصاً در نیمۀ غربی و جنوبی، در ارتفاعات فریدون‌شهر، شاهین‌شهر، میمه، بویین و میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن و گلپایگان خودنمایی خواهد کرد.


همچنین بین روز‌های ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، در اکثر مناطق استان با وزش باد‌های نسبتاً شدید تا شدید روبه‌رو می‌شویم.


در مناطق غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای رخ خواهد داد. همچنین در مناطق شرقی و شمالی استان احتمال خیزش گرد و غبار وجود دارد. در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی نیز وقوع سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.


این مخاطرات با خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، مانند سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع همراه است. خسارت به بخش کشاورزی، شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال از دیگر پیامد‌های مخاطرات مذکور است. افزایش گرد و خاک نیز به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.


طبق توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان باید از پرواز‌های سبک با گلایدر و بالگرد خودداری کرد. فعالیت‌های عمرانی نیز باید با احتیاط دنبال شود. پارک خودرو در کنار درختان کهن‌سال و ساختمان‌های نیمه‌کاره نیز اقدامی پرخطر است. کشاورزان نیز باید به استحکام و سالمی پوشش پلاستیکی گلخانه‌ها یا زمان محلول و بذرپاشی به محصولات دقت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.