سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برتری هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی امیرجاهد

هنرمندان نوجوان چهارمحال و بختیاری در ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد موفق به کسب مقام برتر بخش دونوازی کلاسیک ایرانی شدند.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین پایانی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد در برج آزادی تهران برگزار شد و هستی بلالی دهکردی و نگین نفر سفیددشتی از هنرمندان نوجوان استان به عنوان مقام آواران بخش دو نوازی کلاسیک ایرانی این جشنواره تجلیل شدند.

وی افزود: هنرمندان نوجوان استان در رده سنی ب ویژه افراد ۱۲ تا ۱۵ سال و در بخش دونوازی کلاسیک ایرانی و با نواختن سنتور توانستند در جمع برترین‌های این رده سنی قرار گرفته و مقام دوم مشترک را از آن خود کنند.

فرجی یادآور شد: بلالی و نفر به عنوان برگزیدگان رده دوم علاوه بر دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد از طرف دبیرخانه جشنواره امکان حضور در ۱۰ کارگاه آموزشی تخصصی و ضبط اثر و تهیه کلیپ و نشر آن را نیز به دست آوردند.

وی به ارائه هزار و ۷۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ملی اشاره کرد و گفت: داوری و ارزیابی آثار در ۲ مرحله انجام شد تا سرانجام ۱۴۶ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

فرجی با بیان اینکه در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هم که اوایل مهر برگزار شد، هنرمندان نوجوان و جوان استان هفت عنوان برتر را از آن خود کردند، گفت: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده ظرفیت و استعداد پویای موسیقی به ویژه موسیقی سنتی و ایرانی در استان است.

وی تصریح کرد: خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران بر اساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعداد‌های درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (۱۱-۸)، «ب» (۱۵-۱۲)، «ج» (۲۰-۱۶)، «د» (۳۰-۲۱) و «ه» (۳۱ سال به بالا) برگزار کرد.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.