سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت سالگرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کلیساهای غزه

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در بیانیه‌ای سالگرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کلیسای قدیس پرفیریوس در شهر غزه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: یک سال پیش در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۷ مهر ۱۴۰۲)، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله هوایی به کلیسای قدیس پرفیریوس، یک کلیسای ارتدوکس یونانی در شهر غزه کرد که از میان مسیحیان و مسلمانان پناه آورده به آن مکان مقدس و تاریخی دست کم ۱۸ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند. 


در ادامه این بیانیه آمده: گرچه پس از شهادت ده‌ها هزار کودک و زن و مرد بی‌گناه در غزه و لبنان دیگر جنایتکاری و قصاوت این رژیم بر همگان آشکار است، لیکن یادآوری این روز و این اقدام به صورت خاص به همگان می‌آموزد که در اقدامات صهیونیست‌ها هیچ خط قرمز انسانی، دینی، حقوقی یا بشر دوستانه‌ای وجود ندارد.


مسیحیان همچون مسلمانان ساکن در سرزمین‌های مقدس دهه‌هاست که از ظلم و تبعیض سیستماتیک این رژیم جعلی در رنج‌اند.


اخراج جوامع مسیحی از فلسطین، غصب اموال و دست اندازی به اوقاف کلیسا‌ها تنها گوشه‌ای از تعدیات به مسیحیان ساکن در فلسطین است که شاید کمتر در رسانه‌ها بدان پرداخته شده است.


بدین وسیله از طرف خود، خلیفه‌گری و جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن محکومیت دوباره جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم، اما قهرمان فلسطین و لبنان، یاد و خاطره تمامی شهدای محور مقاومت، خصوصاً شهدای بمباران کلیسای قدیس پرفیریوس در غزه را گرامی داشته و برای پیروزی هر چه سریعتر آزادگان و برقراری صلح در جهان دعا گوییم.


اسقف اعظم سیپان کاشجیان
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.