سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد شدید پدید غالب جوی استان همدان تا ۲ روز آینده

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: امروز و فردا وزش باد شدیدمناطق مختلف این استان رافرا می گیرد.

روح الله زاهدی با اشاره به اینکه  امروز و فردا وزش باد شدید را در مناطق مختلف استان انتظار داریم، گفت: در عمده مناطق شمالی استان این وضعیت می‌تواند منجر به بارش‌هایی به‌صورت پراکنده و رگبار موقت شود.
با بیان اینکه روز گذشته در مناطق جنوبی استان همدان هم سرعت وزش باد در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، اظهار کرد: طی روز گذشته شاهد وزش باد شدید در نقاط مختلف استان همدان بودیم که در شیرین‌سو سرعت باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت، در گل‌تپه به ۷۲ کیلومتر بر ساعت و در شهر همدان به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

زاهدی با اشاره به اینکه در چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای صبحگاهی همه نقاط استان منفی خواهد شد، ادامه داد: از امروز روند کاهش دما را از نیمه دوم هفته شاهد خواهیم بود به‌طوری‌که از سه‌شنبه به بعد دمای صبحگاهی در نیمی از نقاط استان منفی می‌شود.

وی بابیان اینکه در برخی از نقاط استان در چهارشنبه و پنجشنبه دمای صبحگاهی حدود چهار تا پنج درجه زیر صفر را انتظار داریم این درحالیست که در پنج سال اخیر این دما‌ها برای استان بی‌سابقه بوده است، یادآور شد: با توجه به این برودت هوا در نیمه دوم هفته هم انتظار داریم در ساعات بعدازظهر باز هم در بخش‌هایی از مناطق شمال استان بارش‌های به شکل پراکنده و خفیف همراه را داشته باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۱ و ۲۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، گفت: در این مدت رزن با شش درجه سانتیگراد خنک‌ترین و شهر‌های اسدآباد، فامنین و قهاوند با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد به عنوان بیشترین دمای ثبت شده در استان بوده است.

برچسب ها: هواشناسی ، باد شدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.