سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه «هوش مصنوعی» از مسئله اعتماد به ماشین‌ها می‌گوید

برنامه «هوش مصنوعی» که پخش آن از هفته‌ی گذشته در شبکه آموزش آغاز شده است، به بررسی وجوه مختلف مقوله‌ «هوش مصنوعی» در زندگی امروز می‌پردازد.

در برنامه «هوش مصنوعی» پویا عاقلی زاده که در سال‌های اخیر به نوشتن فیلمنامه‌ سریال «سمفونی دهم» با نگاهی داستانی به مساله‌ ورود هوش مصنوعی به زیست روزمره‌ی بشر مشغول بوده، از ارتباط هوش مصنوعی و داستان‌سرایی خواهد گفت. او با توجه به موضوع چالش‌برانگیز «اعتماد به ماشین‌ها» از الگوی شکل‌گیری ماشین‌ها بر اساس داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای می‌گوید. 

پویا عاقلی زاده که در عرصه‌ کارگردانی و تدوین سینما فعال است، با بررسی فیلم‌هایی از جمله اودیسه فضایی (١٩۶٨)، بلید رانر (١٩٨٢ و ٢٠١٧)، هوش مصنوعی (٢٠٠١) و او (٢٠١٣) نگاهی به آینده‌ی جهانی که انسان‌ها و ماشین‌ها ارتباط عاطفی دارند، می‌پردازد و از امکان شکل‌گیری تروما (زخم روانی) برای انسان‌ها خواهد گفت.

برنامه «هوش مصنوعی» که پخش آن از هفته‌ی گذشته در شبکه آموزش آغاز شده است، به بررسی وجوه مختلف مقوله‌ی «هوش مصنوعی» در زندگی امروز می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید بشیری و سروش نائینی، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ٢٣:١٠، به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
داستان نویس چه ربطی به هوش مصنوعی داره اخه