سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا آزمایش هسته‌ای زیرزمینی در نوادا انجام می‌دهد

اداره ملی ایمنی هسته‌ای آمریکا اعلام کرد ایالات متحده آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی را در نوادا انجام خواهد داد.

اداره ملی ایمنی هسته‌ای (NNSA) آمریکا در گزارشی اعلام کرد ایالات متحده برنامه ریزی کرده است که آزمایش‌های هسته‌ای زیر بحرانی را در نوادا انجام دهد.

در گزارش مربوطه آمده است: «تشخیص آزمایش‌های زیربحرانی در تأسیسات هسته‌ای نوادا برای درک بهتر ویژگی‌هایی همچون کهنگی، موجودی مواد منفجره هسته‌ای بدون آزمایش و جمع‌آوری داده‌ها در مورد مواد هسته‌ای و اجزای جدید است».

همچنین نشان داده شده است که سایت آزمایشی که در آن آزمایش‌ها انجام می‌شود دارای تجهیزات منحصربه‌فردی برای آزمایش‌های زیربحرانی مناسب است. آزمایش زیربحرانی آزمایش‌های هسته‌ای تمام عیار نیستند، که واشنگتن و مسکو در دهه ۹۰ قرن بیستم آن را عملیاتی کردند.

پیش از این، دولت آمریکا با این ادعا که زرادخانه‌های این کشور از امنیت کافی برخوردار است اعلام کرد واشنگتن نیاز فنی برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای ندارد.

شایان ذکر است که ایالات متحده از سال ۱۹۹۲ تاکنون ۳۳ آزمایش را بدون واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای (شکافتن اتم که موجب نابودی محیط زیست می‌شود) در محدوده آزمایشی در نوادا انجام داده است.

یادآور می‌شود آمریکا چند ماه قبل در صحرای نوادا دست به یک آزمایش اتمی زد؛ اقدامی که ممکن است نگرانی‌هایی را در خصوص تشدید رقابت‌های تسلیحات هسته‌ای بین کشور‌های صاحب سلاح اتمی ایجاد کند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.