سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس رسانه ملی:

در سریال «موسی (ع)» برای اولین‌بار از فناوری تولید مجازی استفاده می‌شود

پیمان جبلی گفت: برای اولین‌بار در سریال «حضرت موسی (ع)» از فناوری تولید مجازی یا Virtual Production استفاده می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی و به سرعت تولید اضافه شود.

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در حاشیه بازدید از مجموعه «حضرت موسی (ع)» در شهرک سینمایی غزالی با اعلام این خبر که ان‌شاء‌الله با تولید مجموعه الف ویژه «حضرت موسی (ع)» شاهد اثری به‌یادماندنی، جریان‌ساز و تاریخ‌ساز خواهیم بود، گفت: عوامل مجموعه «حضرت موسی (ع)» به صورت فشرده در حال تولید هستند تا بتوانند هر چه زودتر این سریال به ویژه نسخه پیش‌نمایش آن را آماده کنند. 

رئیس رسانه ملی درباره وضعیت ساخت این مجموعه اضافه کرد: سرعت تولید بسیار مطلوب است. همکاران مدت قابل‌توجهی را صرف برداشت‌های آزمایشی کردند تا برای اولین‌بار سریال «حضرت موسی (ع)» در تاریخ تلویزیون و سینما به عنوان سریالی با فناوری بسیار پیشرفته تولید شود.

جبلی ادامه داد: ان‌شاء‌الله مجموعه «حضرت موسی (ع)» انقلابی فناورانه در تولید سینما و تلویزیون ایجاد خواهد کرد. لازم بود دوره‌ای طولانی صرف عناصر مختلف تولید و شناخت ذهنی تولیدی متناسب با این فناوری بشود که خوشبختانه تمام مراحل با موفقیت طی شد. از طرفی، اقدامات لازم از لحاظ تاسیس زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات پیشرفته و فراهم آوردن مراحل طراحی و تولید با موفقیت مسیر خود را طی کرده است. 

 پیش‌نمایش سریال «موسی (ع)» به‌ زودی پخش می‌شود

رئیس رسانه ملی گفت: دوستان تصمیم گرفتند پیش نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» را به عنوان بخشی از تولید مجموعه نمایشی آماده کنند و مردم به‌ زودی پیش‌نمایش این مجموعه (پایلوت) را مشاهده خواهند کرد. داستان «حضرت موسی (ع)» پنج فصل دارد و ساخت آن با قدرت ادامه دارد. با وجود اینکه نزدیک به سه دهه از ایده‌پردازی، طراحی، نگارش و آماده‌سازی تولید این مجموعه فاخر گذشته، ما اکنون شاهد به ثمر رسیدن این پروژه هستیم.

جبلی همچنین درباره بازارپردازی و تبلیغات پیرامون سریال‌های الف ویژه نظیر «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» در مقابل سریال‌های تحریف‌شده‌ای مثل «حشاشین» گفت: ظرفیت تولید مجموعه‌ها و آثار فاخر مرتبط با تاریخ ادیان و تاریخ اسلام بسیار زیاد است. آنچه تا به الان به عنوان کار‌های سینمایی و تلویزیونی تولید شده، در مقایسه با ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که وجود دارد، بسیار کم است.

او افزود: اگر کار‌های تولیدشده مانند «امام علی (ع)»، «یوسف پیامبر (ع)»، «مختارنامه»، «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» جزو کار‌های فاخر بوده، ولی اینها در مقایسه با آنچه باید باشد، بسیار کم است.

رئیس رسانه ملی در ادامه تاکید کرد: حتماً باید کار‌های ویژه‌ای تولید کنیم؛ بخصوص اینکه رقبا و دشمنانمان در جهان تلاش جدی می‌کنند تا تاریخ را تحریف کنند، بازار‌های بین‌المللی فرهنگی را به دست بگیرند و افکار عمومی مخاطبان منطقه و جهان را شکل بدهند و بسازند. اینجاست که یک رقابت جدی بین این نهاد‌ها و ما وجود دارد. هرچند تولید و ساخت یک مجموعه «الف ویژه» فاخر کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای از لحاظ طراحی داستان، طراحی تولید و انتخاب تیم تولید است و هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد.

استفاده از فناوری تولید مجازی برای اولین بار در ایران

پیمان جبلی با بیان اینکه برای اولین‌بار در سریال «حضرت موسی (ع)» از فناوری تولید مجازی یا Virtual Production استفاده می‌شود، افزود: امیدواریم با ترویج این فناوری و تولید مجموعه‌های تاریخی در هزینه‌ها صرفه‌جویی و به سرعت تولید اضافه شود. ما از داستان‌های فاخر تاریخ ادیان و تاریخ اسلام استقبال می‌کنیم و ان‌شاء‌الله مرکز سیما فیلم بر این موضوعات متمرکز شود.

به گفته وی، سازمان صداوسیما بر اساس برنامه هفتم پیشرفت موظف است هفته‌ای یک بخش الف ویژه فاخر (سالی ۵۲ قسمت) نمایش بدهد. یعنی باید سالی یک مجموعه نمایشی الف ویژه فاخر تولید کنیم. این تکلیف برعهده صداوسیماست، اما تامین بودجه و سایر زیرساخت‌ها ضروری است که امیدواریم بتوانیم انجام بدهیم. اگرچه نزدیک به دو دهه از تولید مجموعه‌های نمایشی الف ویژه فاخر گذشته و یک عقب‌ماندگی در این عرصه به وجود آمده است ولی امیدواریم بتوانیم با تولید دو مجموعه الف ویژه و ادامه آن در سایر داستان‌ها تولید مجموعه‌های الف ویژه روی غلطک بیفتد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
انشاءالله سریال های خوبی بشوند
احمد
۱۴:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
واسه کوروش و بقیه اساطیر ایرانی هم فیلم بسازید