سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جواد انصافی: فقط عشق به مردم من را روی صحنه نگه داشته است

جواد انصافی تنها بازمانده «سیاه‌بازی» در عرصه هنرهای نمایشی کشور که این روزها مشغول ایفای نقش در نمایش «بخون، بمون، بخندون» می‌گوید: تنها چیزی که من را روی صحنه نگاه داشته، عشق به مردم است وگرنه حمایت چندانی از تئاتر و هنرمندان نمایش نمی‌شود.

جواد انصافی که به همراه امیر پارسی پس از سه دهه دوباره نمایش نوستالژیک اوستا و عبدلی را به میزبانی تماشاخانه سنگلج به مقابل دیدگان تماشاچیان برده‌اند، افزود: ما به دلیل این‌که کار سنتی می‌کنیم و تلاش داریم خودمان را با مسائل و مشکلات روز مطابقت دهیم، خودمان را به روز می‌کنیم، اما همچنان تئاتر سنتی ما یکی از کامل‌ترین تئاترهاست.

او خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که، هر موضوعی را که بگویید در درون تئاتر سنتی می‌گنجد و هر قصه‌ای می‌تواند درون این نمایش گنجانده شده و هر جایی برود.

انصافی که از دهه ۱۳۵۰ به صورت حرفه‌ای در عرصه نمایش مشغول فعالیت است، درباره جایگاه تئاتر امروز کشور گفت: تئاتر امروز، متاسفانه جایگاهی پایین دارد، به دلیل این که فکر می‌کنیم مسئولان ارزش چندانی برای آن قائل نیستند.

وی تاکید کرد: در مورد تئاتر سنتی ابتدا یک جشنواره سالانه برگزار می‌شد که تبدیل به دوسالانه شد و این هم نشان می‌دهد که علاقه و توجه آنچنانی در این حوزه وجود ندارد، در ادامه گفتند ما که با هم رفیق هستیم و رفاقت داریم، جایزه‌هایمان را هم برداشتند. یکی دو سکه می‌دادند که گفتیم به این جوان‌ها دهیم. آن را که دیگر ندادند هیچ، بعد مدتی هم گفتند شما که خیلی چیز‌ها را انجام می‌دهید؛ دکور را خودتان درست می‌کنید و لباس‌هایتان را خودتان می‌دوزید، کمک هزینه ما را نصف کردند و الان هم این کمک هزینه را برداشته‌اند.

ایفاگر نقش عبدلی در نمایش اوستا و عبدلی در دهه ۱۳۶۰ که پس از سه دهه بار دیگر تکرار می‌شود، گفت: با این اوصاف فکر می‌کنیم اهمیت چندانی برای ما قائل نیستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: جواد انصافی ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.