سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت تالار بزرگ احسان در کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از پایان ساخت تالار بزرگ احسان در کرمان، پس از ۱۰ سال وقفه خبر داد.

حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان درخصوص آخرین وضعیت تالار احسان کرمان، گفت: این تالار در مساحتی برابر با بیش از ۱۳ هزار متر مربع در ۴ طبقه، مجموعه‌ای کاملا مجهز برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی و جشن و عروسی است.

وی با بیان اینکه، تا قبل از ایام سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد افتتاح رسمی این مجموعه خواهیم بود تا بتوانیم از این ظرفیت در ایام شهادت سردار دل‌ها استفاده کنیم، افزود: اسکان زائرین شهید سلیمانی در ایام سالگرد در این مجموعه امکان پذیر است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه تالار احسان علیرغم اینکه از محل موقوفات و با همت خیرین ساخته شده است و صرفا جنبه خیرخواهانه دارد، تصریح کرد: تالار چند منظوره احسان برمبنا و محور تجاری سازی نیست؛ کما اینکه با نیت ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به جامعه فرهنگی و همچنین آسیب پذیر به منظور برپایی نمایشگاه، برگزاری مراسم جشن و ازدواجِ مقرونه به صرفه، است.

وی تصریح کرد: این ‌مجموعه در سال ۱۳۹۳ موافقیت‌های اصولی را دریافت و در سال۱۳۹۴ متوقف و در نهایت سال ۱۴۰۰ از سمت بنیاد توسعه موقوفات با موافقت حجت الاسلام خاموشی پروژه مجدد شروع به ساخت شد وان شاءالله ظرف ۲ ماهه آینده برای ایام باسعادت حضرت زهرا (س) به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تالار چند منظوره احسان، دارای ۴ طبقه است که در طبقه همکف سالن آمفی تئاتر با ۴ سالن جانبی برای برگزاری جلسات قرار دارد؛ کما اینکه در وردی طبقه همکف و در مقابل درب ورودی تالار، کتیبه‌ای منقش به تیپ ثارالله تا مدافعان حرم که نشاد و نمادی از مقاومت می‌باشد تعبیه شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان درخصوص طبقه منفی همکف، گفت: در این طبقه که آشپزخانه تمام صنعتی و مجهز به وسایل به روز و مورد نیاز به منظور پخت و پز روزانه برای ۶۰ هزار نفر قرار گرفته، دو سالن مجزا برای اجرا و برگزاری مجالس، مراسم و اعیاد ملی و مذهبی و همچنین عزاداری ساخته شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه این دو سالن بیش از ۲ هزار متر مربع مساحت دارند، افزود: تالار احسان این قابلیت را دارد که در طول سال برای اموراتی از جمله برپایی نمایشگاه‌هایی در بخش تولید و اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه حجاب و عفاف و ... مورد استفاده باشد.

وی به ظرفیت ۷۵۰ نفری سالن اجلاس سالن اجلاس اشاره کرد و افزود: آنچه که مورد نیاز برای برگزاری جلسات، همایش و... باشد در این مجموعه اجلاس، به بهترین نوع تعبیه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: طبقه اول دو سالن برای برگزاری مراسم جشن و ازدواج دارد که هر سالن مجزا برای بانوان و آقایان دارای ظرفیتی هزار نفره و در طبقه دوم هم به همین شکل ولی با ظرفیتی ۸۰۰ نفره است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه دو طبقه‌ اول و دوم تالار احسان ظرفیت هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار نفری برای برگزاری جشن و مراسم عروسی دارد، گفت: اقشار دینی، مذهبی و آسیب پذیر می‌توانند از تالار‌های اجرای نیت، با هزینه کرد پایین استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.