سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸ مشاور املاک متخلف در سیستان و بلوچستان پلمب شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پلمب و تعطیلی ۹۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز و متخلف از آغاز طرح ساماندهی مشاورین املاک در استان تاکنون خبر داد.

ابوالفضل مهدیار گفت: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در سیستان و بلوچستان بوده و بر اجرای این مساله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌هایی متشکل از ناظران اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان را بر اساس موارد ۹ گانه مورد نظارت قرار می دهند بطوریکه از سال گذشته تاکنون ماحصل اقدامات این کارگروه بعد از بازرسی بیش از هزار و ۱۹۴ مورد در سطح استان پلمب۹۸ دفتر املاک غیر مجاز و معرفی ۱۹۰ واحد مشاور املاک متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس و محدود کردن سهم افزایش اجاره بها عنوان کرد: راه اندازی قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها در اردیبهشت ماه امسال اتفاق خوبی در حوزه مسکن بود.

مهدیار افزود: عدم ثبت قرارداد در سامانه خود نویس و اخذ کد رهگیری در تمامی معاملات انجام شده به منزله فرار مالیاتی واحد صنفی تلقی شده و در صورتی که در هنگام بازرسی از مشاور املاک این مورد مشاهده شود علاوه بر جریمه سنگین منجر اعمال قانون بر واحد صنفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود، تصریح کرد: به تمامی مشاوران املاک اخطار داده‌ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند و از این رو بازرسی و تشدید نظارت ها ادامه دارد تا شاهد ساماندهی این حوزه و بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

برچسب ها: پلمب ، مشاور املاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.