سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه و استاندار کرمانشاه شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفتند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار شهادت یحیی السنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس را تسلیت گفتند.

در بخشی از پیام تسلیت آیت‌الله حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه آمده است: شهادت جناب آقای یحیی السنوار فرمانده شجاع و مجاهد خستگی ناپذیر فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دست جنایت‌پیشگان رژیم سفاک و جنایتکار صهیونی، داغی سنگین بر دل ملت‌های آزاده، مستقل، مسلمان و به ویژه رزمندگان و مجاهدان جبهه‌ی بزرگ مقاومت گذاشت.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: شهید سنوار یک عمر در میدان مبارزه و جهاد در راه خدا و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین مردانه جنگید، سال‌ها رنج زندان و شکنجه‌های وحشیانه‌ی صهیونیست‌های جنایتکار را تحمل کرد و در هر حال کابوس بزرگ رژیم صهیونیستی بود و در نهایت نیز با افتخار و سربلندی، در کنار سربازانش و در خط مقدم نبرد با رژیم غاصب و جعلی به شهادت رسید.

این پیام اضافه می‌کند: این شهید والامقام همواره در آرزوی شهادت به دست ظالمان صهیونیست بود و در آخر نیز به آرزوی خود رسید، اما به فضل الهی خون ارزشمند او و دیگر رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت هرگز بر زمین نخواهد ماند و توهم رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن که حذف قهرمانان و فرماندهان مقاومت را مساوی شکست این جبهه می‌دانند، هرگز تعبیر نخواهد شد و مجاهدانی از شاگردان و یاران آنها پرچم مبارزه را بردوش خواهند گرفت و راه و مکتب آنان را تا پیروزی نهایی بر رژیم غاصب صهیونیستی، مردانه ادامه خواهند داد.

در این پیام تاکید شده که حامیان رژیم صهیونی به ویژه دولت آمریکا در ریختن خون رهبران جریان مقاومت و حدود ۵۰ هزار زن، کودک و انسان بی‌گناه در فلسطین و لبنان مظلوم شریک هستند و باید پاسخگوی این خونریزی‌های بی سابقه و نسل کشی فاجعه بار باشند.

این پیام اضافه می‌کند: اینجانبان شهادت فرمانده شجاع، مخلص، مجاهد و استاد مبارزه و استقامت جناب یحیی سنوار را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، به امت اسلامی، ملت مجاهد و سربلند فلسطین و به ویژه به رزمندگان جبهه‌ی مقاومت تسلیت می‌گوییم و اعتقاد راسخ داریم که جبهه بزرگ مقاومت محکم‌تر و منسجم‌تر از گذشته در مقابل جنایت‌های آمریکا و سگ هار آن در منطقه ایستادگی خواهند کرد و به مدد الهی پیروزی و نصرت نهایی با مظلومان خواهد بود.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

برچسب ها: شهادت ، مبارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.