سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش بیمه سلامت برای ۱۸ هزار شهروند قزوینی در محلات کم برخوردار

مدیرکل بیمه سلامت قزوین از پوشش بیمه برای ۱۸ هزار شهروند قزوینی در محلاات کم برخوردار استان طی ۲ سال گذشته خبر داد.

پیمان قجربیگی مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: ۳۵ هزار قزوینی از اقشار مختلف ایثارگران و مددجویان کمیته امداد نیز به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۵۱۴ هزار قزوینی در مجموع تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: از این میان ۸۱ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند که ۲۷۵ هزار نفر روستایی هستند که بین دهک‌های یک تا پنج قرار دارند.

قجربیگی ادامه داد: در چند ماه گذشته تمام مادران باردار و شیرده و فرزندان زیر پنج سال آنها به صورت رایگان بیمه شدند، همچنین بیمه سلامت بر اساس قانون جوانی جمعیت تمام بیماری‌های مرتبط با ناباروری را نیز تحت پوشش درمانی قرار داده است.

به گفته این مسئول، برای توانخواهان تحت پوشش بهزیستی قزوین ۵۹ خدمت رایگان ارائه می‌شود، اما تببین این موارد مغفول مانده است، درحالی که اگر هر دولت و کشوری این میزان خدمات رایگان ارائه می‌کرد، تبلیغات زیادی روی آن انجام می‌داد.

قجربیگی به فعالیت ۲۰ پیشخوان دولت در راستای دسترسی سریع قزوینی‌ها به بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دفاتر سامانه شهروندی بیمه سلامت ایران نیز تعبیه شده تا تمام خدمات را در دسترس شهروندان قرار دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین عنوان کرد: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته، هزینه ترک اعتیاد نیز همانند سایر هزینه‌ها پوشش داده می‌شود و برای بیماران صعب العلاج و دارو‌های خاص نیز ردیفی در بودجه به نام بیماران نادر و صعب‌العلاج قرار دادیم تا برای سه دهک اول هزینه‌ها رایگان شود.

به گفته وی، قبلا پنج بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت بود که طی چند سال گذشته این رقم به ۱۰۷ بیماری خاص اضافه شد و ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز جهت پوشش آن تخصیصی داده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.