سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا:

شهادت یحیی سنوار انگیزه را در میان جبهه مقاومت بیشتر می‌کند

عمادی گفت: روایتی که حماس دچار فروپاشی شده و مقاومت با شهادت فرماندهانش ضعیف می‌شود تنها روایت دروغین صهیونیست‌هاست.

عمادی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با شرایط محور مقاومت پس از شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد:  بخشی از واکنش‌ها طبیعی است. پس از شهادت یحیی سنوار عده‌ای مانند آمریکا و اروپایی‌ها ابراز خوشحالی کرده اند،  از این طرف هم رهبران مقاومت و کشور‌های مقاومت و بخش عظیمی از مردم بابت این ترور ناراحت هستد.

وی ادامه داد:‌ اما این که این ترو‌رها چه تاثیری دارد تجربه ثابت کرده اساس ترور نتایجی که صهیونیست‌ها دنبال آن هستند ندارد و کم نبودند رهبرانی که در این ساله‌ها در گروه مقاومت ترور شدند. هم در حزب الله، حماس و جهاد اسلامی، اما  این گروه‌ها دچار فروپاشی نشدند و  رهبران جدید خیلی سریع جایگزین شدند. طوفان الاقصی را شهید سنوار طراحی کرد. شهیدی که ۲۳ سال در زندان صهیونیست‌ها بود. یکی از مهمترین شاخصه‌های گروه‌های مقاومت آن بوده که با ترور رهبران خود نابود نمی‌شوند و این را سال‌ها ثابت کرده است.

عمادی گفت: این تصور که صهیونیست‌ها  با جنایات و شهید کردن سید حسن نصر الله، شهید هنیه و یحیی سنوار به دنبال نابودی مقاومت هستند  تبلیغات رسانه‌ای بوده و صهیونیست‌ها می‌دانند در این سال‌ها کم ترور نکردند  و بعد از این ترور‌ها اصولا مقاومت قوی‌تر نیز عمل کرده است.

وی افزود: بعد از تررو سید حسن نصرالله حزب الله ضربات شدیدتری از زمان حضور سید حسن می‌زنند و اکنون درباره حماس نیز همین است. ترور سنوار که رهبر واقعی بود و در میدان نبرد شهید شد سبب ضربه جدی به مقاومت نمی‌شود اتفاقا انگیزه بیشتری برای مقاوت ایجاد می‌کند. شک نکنید شهادت او انگیزه بزرگی را در جوانان غزه ایجاد می‌کند. بنابراین روایتی که حماس دچار فروپاشی شده و مقاومت با شهادت فرماندهانش ضعیف می‌شود تنها روایت دروغین صهیونیست‌هاست.

وی دربارره اختلافات داخلی صهیونیست‌ها گفت:‌ اندیشکده‌ها اصولا عقلانی‌تر رفتار می‌کنند. آنها اکنون درست می‌گویند که با ترور، مقاومت تضعیف نمی‌شود. یکی از موضوعات شکاف در رژیم صهیونیستی آن است عده‌ای در سرزمین‌های اشغالی می‌گویند وقت پایان دادن به جنگ است، اما به نظر می‌رسد نتانیاهو  و تیمش به دنبال ادامه جنگ هستند. آن‌ها فکر می‌کنند که حماس با شهادت سنوار امتیازی می‌دهد که این هدف نیز غلط است و حماس به این سادگی امتیاز نمی‌دهد و اصول خود را در این جنگ زیر پا نمی‌گذارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
اسرائیل دوباره مرد یک ۷اکتبر دیگر تکرار شد وتمام سیاسیون وناتو وپنتاگون در آمریکا وانگلیس وفرانسه در غزه زاییدند وبه روح پدر نتان یاهو تگری زدند وپوشاک نیاز شدند
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
ما فرماندهان زیادی در ۸سال دفاع مقدس از دست دادیم ولی راه متوقف نشد و همیشه پیشرفت کردیم و افراد جایگزین شدن
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
فرقه ضاله تروریستی صهیونیستی کار هالیوود را هم کم ارزش کرد
چونکه مردم میخواهند از صحنه شهادتت یحیی سنوار .صحنه های هالیوودی
بهتره باشه ولی نمیشه
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
برای اولین بار از فرقه تروریستی صهیونیستی
تشکر میکنم
با به تصویر کشیدن شهید شدن مبارز رشید یحیی سنوار
او را یک اسطواره که تا اخرین ثانیه زندگی اش
بر علیه قوم ظالم جوانمردانه و شجاعانه و رو در رو جنگید
و پرتاب بطرف پهپاد صهیونیستی .اخرین شعارش بود
که راهم را ادامه دهید .حتی با یک سنگ یا تکه چوپ