سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ها به انتشار خبر شهادت یحیی السنوار

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به خبری مبنی بر شهادت یحیی السنوار واکنش نشان دادند و در حساب‌های شخصی خود مطالبی را بیان کردند.

انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر شهادت یحیی السنوار آن هم در لباس رزم، طوفانی از نوشته‌ها و پیام‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت، به ویژه فیلمی که از آخرین لحظات رزم قهرمانانه السنوار منتشر شده، او را در چشم افکار عمومی جهان قهرمانی بزرگ ساخته که برای وطنش و در دفاع از مظلوم تا آخرین نفس ایستاده است. در ادامه بخش‌هایی از نوشته‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 حامد قاسمی:
اسرائیلی‌ها تلاش داشتن با عکس‌هایی که از جسد یحیى السنوار میدن بیرون، با عملیات روانی کوچکش کنن، اما هرچی بیشتر قضیه میره جلو، مشخص میشه چقدر مرگ این مرد باشکوه بوده! اینکه یه پیرمرد ۶۰ساله تا آخرین نفسش با دست خالی جنگیده و آخرم با گلوله تانک زدنش نشانگر خیلی چیزهاست. 

محمدجواد توکلی:
جراحات برایش ناچیز بود و با این حال در میدان معرکه ماند و تا آخرین نفس جنگید. السنوار نماد مقاومت را روشن‌تر کرد و خون تازه‌ای در رگ مقاومت جریان داد که عن‌قریب نتایج آن مشخص خواهد شد. 

مسعود پولادوند:
غاصبان صهیون خوب می‌دانند شهادت مظلومانه تک‌تک مدافعان طریق‌القدس به معنای پایان مقاومت فلسطین و غزه نیست و هر شهادت سرآغاز مقاومت و انتقامی سخت خواهد بود؛ انتقامی که نسل جدید فلسطینیان آزاده آن را با پوست و گوشت خود درمی‌آمیزند و آتش آن تا ابد در درونش شعله‌ور خواهد بود. 

حسام‌الدین خضری:
انگل‌ها روزی تمام می‌شوند و بدن به سلامتی‌اش می‌رسد... مثل جهانی که روزی بدون صهیونیسم، به آسودگی خواهد رسید. یحیى السنوار و شهدای مقاومت، برای علاج جهان جنگیدند. به روح بلندشان سلام. 

فاطمه داداشی:
برای رژیم منحوس چیزی تلخ‌تر و سخت‌تر از این نیست که با تمام قدرتش، با کسانی می‌جنگد که هیچ هراسی از مرگ ندارند!

 یوسف مرادی:
یحیی السنوار، نویسنده، رمان‌نویس، مترجم و مجاهد فلسطینی، بعد از ۴۵سال مبارزه، در سرزمین مادری‌اش آرام گرفت. او طی ۲۲سال اسارت، در درون زندان رمان «خار و میخک» را به زبان عبری نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد و در صدر پرکارترین زندانیان نویسنده تاریخ قرار گرفت.

محمد اکبرزاده:
روزی که داوید بن گورین (اولین نخست وزیر اسرائیل) گفته بود قضیه فلسطین تمام می‌شود، چون کودکان مسئله فلسطین را فراموش می‌کنند، یحیی السنوار ۱۱ساله بود. امروز ۵۰سال از مبارزه آن کودکان با اسرائیل می‌گذرد و فلسطین هم مسئله اول جهان است و هم مرز شرافت و بی‌شرفی.

علی بیطرفان (تلخیص توئیت):
این قهرمان تا آخرین نفس با صهیونیست‌ها جنگیده. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، دست شهید السنوار با اصابت گلوله تانک مجروح میشه ولی دست از جنگ نمیکشه و با همون حال دوتا نارنجک پرتاب میکنه به سمت صهیونیست‌ها و اونا عقب‌نشینی می‌کنن و مجبور میشن با پهپاد داخل ساختمون رو رصد کنن و دوباره با گلوله تانک به شهید شلیک کنن. به خدا که تو هیچ افسانه‌ای هم چنین رشادت‌هایی رو نمیشه پیدا کرد. به خدا قسم که مقاومت پیروزه.

علی قلهکی:
‏شهادت السنوار، پایان حماس نیست! اشتباه اسرائیل این است که فکر می‌کند استراتژی «بی‌سر کردن گروه‌های مقاومت» با ترور بی‌امان فرماندهان آنها، باعث متلاشی‌شدن کامل «حزب الله» و «حماس» می‌شود. 

حسین سیستانی:
هر بار که یکی از مجاهدان بزرگ به افتخار شهادت نائل می‌شود، عمیقاً احساس ذلت و پوچی می‌کنم که اگر زندگی این است که اینان کردند پس بی‌شک ما، مردگان تاریخیم!

سعید شفیعا:
جغرافیای تعلق خاطر ما، مردانش در میانه میدان، ایستاده تا شهادت می‌روند. ما را درست نمی‌شناسید که اینگونه شهید می‌کنید. برای این ملت، شهادت بخشی از آرزو‌های از بدو تولد است. #شهیدنا الأقدس

 سپهر خلجی:
یحیی السنوار کابوس صهیونیست‌ها و فرمانده شجاع جهادی، در معرکه نبرد مستقیم با دشمن صهیونی و در مسیر آزادی قدس به فیض شهادت رسید. پاسخ چند سال قبل او به خبرنگاران شنیدنی است: من ۵۹ساله هستم و ترجیح می‌دهم با ترور جان خود را از دست بدهم تا بر اثر کرونا، سکته مغزی یا حمله قلبی. 

حسین کازرونی:
پس یحیى السنوار آنطور که رسانه‌های صهیونیست، عبری، عربی، انگلیسی و فارسی‌زبان می‌گفتند، مانند موش در تونل‌های زیرزمینی نبود، بلکه سلاح در دست، سینه خشاب بر تن، چفیه بر دوش، در ساختمان‌های رفح تن‌به‌تن با لشکر ارتش اسرائیل جنگید و مردانه شهید شد. 

مهدی نیکخواه:
‌یحیی السنوار: من این جمله از امام علی (ع) را خوب به خاطرم سپرده‌ام که فرمود: دو روز در زندگی انسان هست؛ روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست و روزی که مرگ سرنوشت توست. در روز اول هیچ‌کس نمی‌تواند به تو آسیبی برساند و در روز دوم هیچ‌کس نمی‌تواند تو را نجات دهد. 

کاربری با نام «نورعلی»:
فکر کن سال‌ها تبلیغات کنی که رهبران حماس با پول‌های اهدایی برای غزه زندگی لوکس دارن، آخرش با حماقت خودت بیای فیلم مبارزه تا آخرین قطره خون از سوی همون رهبر رو پخش کنی که همه ببینن رهبرانشون قهرمانان واقعی هستن. از فیلم شهادت السنوار، ده‌ها السنوار متولد خواهد شد. 

کیوان ساعدی:
اسرائیل بخواهد یا نخواهد، مردم فلسطین سرزمین خود را کامل باز پس می‌گیرند، حتی اگر ده‌ها یحیى السنوار را ترور کند. #شهید القدس

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.