سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت یحیی سنوار

گروه‌های مقاومت در منطقه پس از شهادت شهید سنوار او را فرمانده‌ای توصیف کردند که تا آخرین نفس با اشغالگران جنگید.

حزب الله لبنان در پی شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که سنوار رهبر شهید با پروژه آمریکا و اشغالگران صهیونیست‌ها مقابله کرد و خون خود را برای آن داد. حزب الله در ادامه تأیید کرد که در کنار مردم فلسطین خواهد ماند.

براساس گزارش الجزیره، ابتکار ملی فلسطین نیز در واکنش به ترور شهید سنوار در بیانیه‌ای گفت: ترور رهبران مبارز اراده مردم را نمی‌شکند و نخواهد شکست. 

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای یحیی سنوار را مجاهدی کبیر خواند و شهادت او را تسلیت گفت.

 دبیرکل جهاد افزود: او فرمانده‌ای بزرگ و برجسته از فرماندهان ملت فلسطین بود که تمام عمرش را به جهاد گذراند. فرزندان ملت فلسطین و مقاومت آنها به خون رهبر شهید یحیی سنوار وفادار خواهند ماند.

کمیته‌های مقاومت مردمی در فلسطین هم اعلام کردند: رهبر الهام بخش یحیی سنوار قلب زنده ملت خود باقی خواهد ماند که با انقلاب و مقاومت می تپد. نام سنوار، ذلت و شکستی است که دشمن صهیونیستی متحمل آن خواهد شد.

جنبش انصارالله یمن شهید سنوار را مجاهدی بزرگ و رهبری کبیر خوانده و شهادت او را تسلیت گفت. این گروه همچنین بر حمایت مستمر از مقاومت فلسطین را تایید کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله نیز گفت: تسلیت صمیمانه و درود فراوان خود به جنبش حماس و ملت عزیز فلسطین اعلام می‌کنیم و عزادار رهبر بزرگ یحیی السنوار هستیم که مدال شهادت را بر گردن آویخت.

ساعاتی پیش خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تائید کرد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

این مقام حماس با بیان اینکه حماس با شهادت یحیی سنوار، تضعیف نخواهد شد، اعلام کرد: بازگشت اسیران رژیم اشغالگر فقط با توقف تجاوزات به غزه، خروج کامل از این منطقه و آزادی اسیران ما از زندان‌ها، ممکن خواهد بود.

ارتش اسرائیل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم نه در یک عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، بلکه به‌صورت تصادفی در درگیری با گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «تل السلطان» در جنوب نوار غزه یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رسانده‌اند. برخلاف ادعا‌های پیشین رژیم صهیونیستی درباره استفاده سنوار از اسرا به عنوان سپر انسانی، «گلگتز» رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد یحیی سنوار در حالی که لباس نظامی به تن داشت و در خط مقدم با نظامیان اسرائیلی می‌جنگید به شهادت رسید.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.