سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فشار مالیاتی از مودیان خرد از طریق قانون مالیات‌های مستقیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای کامل قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر جلوگیری از فرار‌های مالیاتی زمینه‌ساز کاهش فشار مودیان خرد می‌شود.

حسین حاجی دلیگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه مودیان از سال گذشته توانسته است بخش قابل توجهی از فرارهای مالیاتی را شناسایی کند گفت: وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور با الکترونیکی کردن مالیات و همچنین شناسایی حساب و تراکنش های مالیاتی ثروتمندان تابه امروز توانسته است از افزایش این معضل جلوگیری کند اما باید برای اجرای کامل عدالت مالیاتی سامانه مودیان را کامل کند‌.

وی ادامه داد: باید ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم در تمامی بخش ها اجرا شود چراکه این قانون خود باعث پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور و همچنین کاهش بار فشار مالیاتی از مودیان خرد می شود. اینکه سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور اثرگذاری بسیار زیادی دارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و دارایی بر کاهش حجم فشار مالیاتی بر مودیان خرد تاکید کرده است گفت: این اقدام تنها از طریق شناساسایی فرار مالیاتی امکان پذیر است و ما باید کاری کنیم که‌  این افراد مالیات کمتری پرداخت کنند.

او گفت: سازمان امور مالیاتی باید به فوریت به صحنه بیاید و امکاناتی را برای رسیدگی به اشکالاتی که بر تعیین مالیات مودیان مالیاتی در کشور است، فراهم کند تا این مالیات عادلانه شود.

عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس  بیان کرد: باید سازمان امور مالیاتی باید تمام زیرساخت‌های سامانه مودیان مالیاتی را فراهم کند تا مالیات تمام فعالان اقتصادی در کشور به صورت سیستمی و هوشمند ثبت شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سامانه مودیان مالیاتی به طور کامل راه اندازی شود، ما می‌توانیم به سمت عدالت و شفافیت مالیاتی سوق پیدا کنیم.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: در تمام کشورهای جهان فرآیند اخذ مالیات به صورت هوشمند است و چون مردم می‌دانند که این وضعیت برای تمام آنها وجود دارد، اعتراضی هم به آن ندارند، اما در کشور ما چون عده‌ای با فرار مالیاتی و رانت بازی از زیر بار اعطای مالیات فرار می‌کنند، به این روند مالیات ستانی اعتراض زیادی وجود دارد.

برچسب ها: مالیات ، اخذ مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.