سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

سیستان و بلوچستان گام های بلندی در حوزه سلامت برداشته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گام های بلند حوزه سلامت در استان برای ارتقاء شاخص‌های سلامت با ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قابل تقدیر و چشمگیر است.

 محمد کرمی در نشستی با موضوع رشد جهانی جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و توانمندی اساتید و نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانسته با ارتباط خوب و موثر با سایر کشورهای همسایه و در تولید علم و فناروری، موفقیت های خوب و بی نظیری را در جهان کسب کند و گام های بلندی را در جهت ارتقای سلامت مردم بردارد.

وی بیان کرد: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه پایه و اساس پیشرفت علمی در حوزه سلامت است و امیدواریم با تلاش مستمر و هم افزایی بیشتر شاهد رشد سریعتر شاخص های سلامت در استان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: راه اندازی شهرک سلامت در زاهدان می تواند باعث ماندگاری بهتر پزشکان، کمک به گردشگری سلامت و ایجاد کارهای نوآورانه در این حوزه شود.

وی به سفر هیات جمهوری اسلامی ایران به کابل با هدف توسعه تجارت و بازرگانی اشاره کرد و افزود: این سفر با تاکید ویژه بر استان سیستان و بلوچستان، بویژه منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، صورت گرفت.

کرمی خاطرنشان کرد: این سفر نشان‌دهنده اراده ۲ کشور برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک است، بنابراین با توجه به اهمیت سیستان و بلوچستان و نقش آن در توسعه تجارت بین ایران و افغانستان، این سفر می‌تواند به عنوان یک گام مهم در جهت تحقق اهداف اقتصادی ۲ کشور محسوب شود.

تنها راه عدم وابستگی به بیگانگان تولید ثروت است

وی با بیان اینکه تنها راه عدم وابستگی به بیگانگان تولید ثروت و استفاده از ظرفیت‌ها است ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوان بوده و محروم نیست؛ اگر محرومیتی وجود دارد از افکار برخی مدیران است بنابراین با توجه به ثروت‌های بی شماری که در استان وجود دارد همه باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها به دنبال نوآوری و خلاقیت باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان دارای ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه اقتصاد، تجارت، کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد معادن، اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال و ظرفیت‌های مناسبی برای رشد و توسعه استان است.

وی گفت: در حوزه دانشگاه، مهارت محوری و پارک علم و فناوری نیز اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان انجام شده و شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال توسعه است.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در رتبه ۶۱۸ در بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه علمی پژوهشی در رتبه ۶۱۸ در بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان گرفت.

حبیب غزنوی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سه سال قبل در رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام در رتبه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ قرار گرفته بود و امسال بر اساس معتبرترین رتبه بندی دانشگاه های جهان(رتبه بندی تایمز) بین دانشگاه های علوم پزشکی دنیا رتبه ۶۱۸ را بخود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه علمی پژوهشی یک‌هزار و ۴۰۰ پله صعود داشته است تصریح کرد: این افتخار بزرگ به سبب تلاش و فعالیت های علمی و پژوهشی چشمگیر و اثر گذار محققین و اساتید این دانشگاه و مسوولیت پذیری رده های مختلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: این دانشگاه همچنین مفتخر است که در سال جدید میلادی سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا و هفت نفر جزو ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: از لحاظ علمی از دانشگاه میشیگان آمریکا و آتاتورک ترکیه در جایگاه بالاتری قرار گرفته ایم و این نشاندهنده پویایی علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.