سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان گلشن

مدیر جهادکشاورزی گلشن با اشاره به آغاز برداشت محصولات گلخانه‌ای گفت: از ابتدای امسال تاکنون با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریالی۱۰ هکتار گلخانه جدید در منطقه احداث و سطح گلخانه‌های این شهرستان به ۱۰۵هکتار افزایش یافت.

مهراب بزرگزاده اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۸ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از سطح گلخانه های شهرستان گلشن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این گلخانه‌ها در منطقه مک سوخته گلشن است و خیار، بادمجان، کدو، انواع فلفل، گوجه‌فرنگی عمده محصولات گلخانه ای تولیدی شهرستان است.
مدیر جهادکشاورزی گلشن گفت: کشت محصولات گلخانه‌ای برای یکهزار و ۵۰۰ نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

آغاز برداشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان گلشن

افتتاح فاز دوم کارگاه فرآوری و بسته بندی خرما افق در سراوان
مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: فاز دوم کارگاه فرآوری و بسته بندی خرمای افق این شهرستان با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ،اعضا شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدان بهربرداران منطقه افتتاح شد.
ایرج رستمی بیان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری اولیه ۲۴۰ میلیارد ریال احداث و در فاز دوم با سرمایه‌گذاری ۱۱۰میلیارد ریال اجرا شده است.
وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه شامل بسته بندی قهوه خرما، کیک و کلوچه خرما و سردخانه یک‌هزار و ۵۰۰ تنی نگهداری خرما است گفت: سراوان با دارا بودن سه هزار و ۸۰۰ هکتار نخیلات و تولید ۲۴ هزار تن خرما دارای سه کارگاه بسته بندی و بیش از ۲۰ هزار تن ظرفیت سردخانه دارد.

آغاز برداشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان گلشن

تولید بیش از هزار و ۶۰۰ کیلوگرم عسل در سرباز
مدیر جهادکشاورزی سرباز اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی بکر و تنوع گیاهی ،بهره برداران این شهرستان در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری سالانه ۴۲۰ کیلوگرم عسل طبیعی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
احمد زراعتی تصریح کرد: بکر بودن منطقه سبب شده بومیان منطقه در دامنه کوه‌ها و حاشیه رودخانه سالانه بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم عسل کوهی برداشت که در بازار مصرف مشتریان خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر محصولات کشاورزی سرباز بدون استفاده از سموم شیمیایی و بصورت ارگانیک تولید می‌شوند، افزود: زنبورداری یکی از مشاغل سودآور است و توسعه آن علاوه بر تاثیرات مثبت بر سلامتی مردم می‌تواند سهم بسزایی در اشتغال پایدار و کاهش بیکاری داشته باشد.

برچسب ها: کشاورزان ، گلخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.